V tomto článku bych se rád pokusil objasnit důvody, proč se „velké čtyřce" na poli CRM systémů nedaří úspěšně proniknout do segmentu SME v České republice.
|
|
Společnost CYRRUS, která je významným obchodníkem s cennými papíry na českém trhu, se rozhodla pro modernizaci svého CRM systému s cílem dosáhnout efektivnější řízení obchodních příležitostí a zautomatizování marketingových aktivit. Důvody k přechodu na nový CRM systém byly jednoznačné. Původní systém již nevyhovoval z hlediska potřebných funkcí, nepokrýval celou zákaznickou bázi a nebyl dostatečně flexibilní na změny.
|
|
Zákaznická zkušenost (Customer Experience) je jedním z nejčastěji skloňovaných slov v oblasti řízení vztahů se zákazníky. Tématu se intenzivně věnují banky, telekomunikační společnosti nebo retail. Tato odvětví mají jednu nespornou výhodu – mají podrobná data o svých zákaznících. Analýza těchto dat, jejich obohacení o další externí data a schopnost doručit zákazníkovi relevantní nabídku se neobejde bez technologií. To, co dříve bylo „nice to have", se nyní stává standardem na trhu, pojďme si o tom udělat krátký přehled.
|
|
Úspěšné řízení vztahů se zákazníky spočívá v umění doručit správnému klientovi tu správnou nabídku, a to navíc ve správný čas a prostřednictvím správného kanálu. S rozvojem méně tradičních kanálů, jako jsou například sociální sítě, na kterých jsou zákazníci stále častěji zvyklí komunikovat, jsou na firmy kladeny mnohem větší nároky. Implementací CRM systémů mohou přitom společnosti dosáhnout vyšších výnosů a výrazně zefektivnit svou práci.
|
|
Doba, kdy se obchodníci v rozhodování spoléhali jen na svůj úsudek, je dávno pryč. Do popředí se dostávají sofistikované CRM softwary, které monitorují klientskou databázi, shromažďují informace o klientech, a díky tomu umožňují poznat, pochopit a předvídat jejich nákupní zvyklosti a přání. Podporují tedy oboustrannou komunikaci mezi firmou a jejími zákazníky. To si uvědomovalo i vedení české pobočky společnosti Office Depot, a proto v roce 2014 spustilo startovací verzi projektu „Leadovač".
|
|
Zefektivnění distribučních kanálů, podpora obchodních a marketingových aktivit, jejich přesnější zacílení na detailní znalost zájmu zákazníků a zvýšení výkonnosti vlastních pracovníků. To jsou jen některé z cílů, které sleduje společnost eD' system Czech nasazením nového CRM systému. Záměrem nasazení systému Microsoft Dynamics CRM je také personalizované cílení obsahu komunikace se zákazníky, kteří budou lépe adresováni relevantními informacemi. Již v první fázi nasazení je proto realizována podpora call centra a pipeline managementu - systému správy obchodních příležitostí.
|
|
Společnost ProTech SpT působící ve strojírenství, zejména v oblasti zpracování plechu, se rozhodla posílit podporu svých obchodních aktivit a řízení vztahů se zákazníky nasazením nového CRM systému. Společnost dříve používala CRM systém Act!, který ovšem přestal postupně vyhovovat požadavkům uživatelů ve firmě v šíři nabízených funkcí, rozšiřitelnosti a celkové flexibilitě. Uživatelé proto museli pracovat s velkým množstvím manuálně zpracovaných dat v Excelu. Jako nové řešení zvolilo vedení společnosti cloudový systém Microsoft Dynamics CRM Online.
|
|
Oblast CRM prochází v posledních letech významnou transformací. Příčina je dána rychlým rozvojem možností, které přináší nové digitální technologie. Již delší dobu nemá smysl provádět marketing produktovým způsobem, tj. přístupem, kdy jako firma potřebujete prodat konkrétní produkty a snažíte se je protlačit do celé zákaznické báze bez ohledu na další skutečnosti.
|
|
|
|
<< Začátek < Předchozí 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Další > Konec >>
|