Pandemie změnila způsob práce obchodníků a komunikace se zákazníky

CRMProtipandemická opatření od základů změnila způsob práce obchodníků a komunikaci se zákazníky. Vyplývá to alespoň z analýzy společnosti Pipedrive, která vyvíjí CRM řešení pro řízení prodejů. To, co si obě strany dříve předávaly na osobních schůzkách, se nyní ještě více přesouvá do online světa. V letošním roce museli čeští obchodníci poslat v průměru osm e-mailů, než došlo k úspěšnému prodeji. O něco hůře si vedou obchodníci v Polsku s devíti e-maily, Němci musí poslat sedm e-mailů, nejlépe si vedou Ra­ku­ša­né, kteří potřebují pouhých šest zpráv k uzavření dealu.

 
Obchodníci využívající digitální nástroje jsou dvakrát úspěšnější

pipedrive pruzkum crm 2124Obchodníci, kteří automatizují svou práci pomocí CRM nástrojů, jsou dvakrát úspěšnější než ti, kteří se spoléhají na zlepšování měkkých dovedností (soft skills). Ukázal to každoroční report startupu Pipedrive, který přináší efektivní CRM platformu pro řízení prodejů. Během pandemie se většina obchodníků (88 %) soustředila na pravidelný rozvoj měkkých dovedností, přičemž pouze 11 % z nich se podařilo dosáhnout stanovených cílů. Oproti tomu technologie pro generování leadů využívá 63 % respondentů, kteří dosahovali v průměru 26% úspěšnosti. Průzkum, který vyplnilo 1700 obchodníků z celého světa, se rovněž věnuje dopadům pandemie na práci obchodníků a dalších osob věnující se online prodeji, potažmo změnám v celém odvětví.

 
CRM pro živnostníky a mikrofirmy

CRMNa trhu dnes najdeme mnoho nabídek na CRM pro malé a střední firmy. Jakmile se ale zaměříme na kvalitní obchodní řešení, které podporuje živnostníky nebo mikrofirmy v češtině a vyhovuje všem fázím obchodního procesu od prvního kontaktu až po realizaci zakázky, nabídka vhodných řešení výrazně prořídne.

 
Mnoho e-shopů nekomunikuje správně se svými zákazníky

DaktelaOnline nakupování prodělalo v letošním roce skutečně nevídaný boom, jehož katalyzátorem byla samozřejmě jarní pandemie koronaviru. Růst ovšem pokračoval i v dalších měsících a odborníci očekávají, že elektronický obchod dosáhne celosvětově již v příštím roce cca pětiny celkového obratu maloobchodu. Mění se také chování a nákupní zvyklosti samotných zákazníků e-shopů, kteří například objednávají stále častěji z mobilních zařízení a zajímají se více než dříve také o nakupování na internetu pomocí hlasu. Zákazník je jednoduše řečeno stále náročnější, a tomu by měla odpovídat i zákaznická péče na straně e-shopů.

 
I pro B2B nákupy je stále důležitější pozitivní zákaznická zkušenost

LiferayZákazníci už vědí, jak vypadá příjemný nákup spotřebního zboží v e-shopu, a proto jich stále více očekává stejný servis i v segmentu B2B, kdy nakupují pro svoji firmu. Vnímání zákaznické zkušenosti (customer experience, CX) se tak v segmentu B2B v poslední době zásadně posunulo, jak dokládá mnoho analýz a průzkumů trhu.

 
Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku aneb Jak se vyhnout špatným recenzím?

kuryrMessenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky, které, jak se zdá, nejsou skladem. Jak trpělivý dokáže zákazník být, než začne nakupovat u konkurence? Jak to můžete vyřešit?

 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další > Konec >>

Strana 6 z 21