Téměř všechny firmy deklarují, že zákazník je jejich pán. Za tímto tvrzením si stojí 93 % českých společností, které tento postoj deklarují ve svých hodnotách. V praxi ale více jak polovina podniků zohledňuje pouze část názoru klienta, nebo jej zcela ignoruje. Také každý druhý obchodník neumí řešit kritické situace a stížnosti.
Digitální transformace rozšiřuje možnosti prodejců přiblížit se přáním zákazníků. Hlavním důvodem stále masivnějšího růstu vícekanálového (omnichannel) prodeje je fakt, že zákazníci chtějí pohodlně nakoupit tam, kde právě jsou – v kamenném obchodě, mobilní aplikaci i online obchodě. Pohodlný vícekanálový prodej je proto spolu s nabídkami na míru základem péče o co nejlepší zákaznickou zkušenost.
Společnost Dimension Data zveřejnila závěry ze své výroční zprávy CX Benchmarking Report zaměřené na oblast zákaznické zkušenosti. Studie vyzývá organizace k tomu, aby řešily opomíjenou důležitost zákaznické zkušenosti. V opačném případě může dojít k negativnímu ovlivnění jejich podnikání nebo dokonce k ohrožení jejich existence na konkurenčních trzích, kde dlouhodobá věrnost zákazníků již zdaleka není samozřejmostí.
Analytici společnosti Gartner vydali šest předpovědí, z nichž například vyplývá, že hlavní prioritou marketingu se během tří let stane ziskovost, většina podniků bude nucena osekat marketingovou analytiku na polovinu a významně vzroste význam AI a autonomních systémů při tvorbě a distribuci reklamního obsahu.
Malé firmy tvoří převážnou část tuzemského podnikání. Ty do devíti zaměstnanců v Česku tvoří zhruba 95% podíl všech podniků a konkurence v řadě oborů je tak velmi vysoká. Rozjet podnikání na zelené louce proto – pokud nepřicházíte s převratnou službou nebo zcela novým typem produktu – není zrovna jednoduché. Podívejte se na pět tipů, které vám mohou pomoci dostat se do hry.
Moderní technologie výrazným způsobem mění náš každodenní život. Přenášejí se i do našich očekávání a našeho spotřebitelského chování. Firmy musejí na tyto změny reagovat a technologie ve svých business modelech správně uchopit. Výjimkou není ani oblast, která přímo souvisí s řízením zákaznických vztahů, a tou je CRM.