Public relations

PRŮZKUM: Češi odpracují na neplacených přesčasech více než hodinu denně

Genesys
Čtyřdenní pracovní týden? V Česku zatím utopie. Lidem v kancelářských profesích nestačí na splnění úkolů ani pět dní. Polovina pracuje skoro šest dní týdně, aby práci stihla.

 

Tematické seriály

Nové!

RPA - automatizace procesů

Softwaroví roboti automatizují obchodní procesy.

články >>

Nové!

IoT – internet věcí

Internet věcí a jeho uplatnění napříč obory.

články >>

Nové!

VR – virtuální realita

Praktické využití virtuální reality ve službách i podnikových aplikacích.

články >>

Nové!

Bankovní identita (BankID)

K službám eGovernmentu přímo z internetového bankovnictví.

články >>

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

Industry 4.0
                 Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti a efektivity...

1. až 7. díl >>

Časopis IT Systems / Speciál

Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1
Pandemie změnila způsob práce obchodníků a komunikace se zákazníky
Středa, 01 Září 2021 12:24

CRMProtipandemická opatření od základů změnila způsob práce obchodníků a komunikaci se zákazníky. Vyplývá to alespoň z analýzy společnosti Pipedrive, která vyvíjí CRM řešení pro řízení prodejů. To, co si obě strany dříve předávaly na osobních schůzkách, se nyní ještě více přesouvá do online světa. V letošním roce museli čeští obchodníci poslat v průměru osm e-mailů, než došlo k úspěšnému prodeji. O něco hůře si vedou obchodníci v Polsku s devíti e-maily, Němci musí poslat sedm e-mailů, nejlépe si vedou Ra­ku­ša­né, kteří potřebují pouhých šest zpráv k uzavření dealu.

„Ještě donedávna se čeští obchodníci spoléhali na osobní setkání, kvůli pandemii však museli zcela přejít na online prodej. Data ukazují, že se dokázali se situací vypořádat, ačkoliv je zde oproti sousedním zemím stále prostor pro zlepšování. Jednoznačně také roste význam komplexního CRM řešení. V době, kdy hraje klíčovou roli rychlost a transparentnost, je pro obchodníky stěžejní udržovat vše potřebné na jedné CRM platformě,“ říká Michal Smetana, vedoucí české pobočky Pipedrive.

Efektivita v online komunikaci se rovněž odráží na úspěšnosti prodejů – čím více e-mailů si obě strany vymění, tím je šance na jejich zdárné uzavření nižší. Češi dosahovali v prvním kvartálu 2021 průměrné úspěšnosti kolem 34 %, Poláci 31 %, Němci 35 % a Rakušané 40 %. To je o něco méně oproti stejnému období loňského roku, pro srovnání se českým obchodníkům dařilo až v 40 % případů. Jejich úspěšnost se tedy ještě nevrátila na předcovidovou úroveň.

Úspěšnost odborníků dle národnosti

V České republice se ze sektorů nejvíce daří zdravotnictví, výrobě a obchodu

Nejlepších výsledků v prvním kvartálu 2021 dosahují čeští obchodníci v oblastech zdravotnictví (53 %), výroby (42 %) a obchodu (49 %). Dobře si vedly rovněž technologické startupy (38 %) a média (35 %). Ve stejném období loňského roku byla úspěšnost v sektoru zdravotnictví průměrně 52 %, ve výrobě 56 % a v oblasti obchodu 51 %. Právě segment výroby byl totiž pandemií nejvíce zasažen. Obchodníci v oblasti technologických startupů pak dosahovali úspěšnosti 36 % a v médiích dokonce 42 %.

Úspěšnost obchodníků dle sektoru

„Ukazuje se, že pro úspěch obchodníků je správná digitální podpora klíčová. Efektivní CRM nástroj je prvním základním předpokladem, jak oslovit potenciální zákazníky. Je však potřeba pokrýt co nejvíce kanálů, od vlastního webu přes sociální sítě až po externí databáze leadů. CRM pak slouží ke sběru cenných dat, podle kterých vytvoří profil ideálního zákazníka a na jeho základě lze kontaktovat další relevantní uživatele. Ve výsledku to znamená vyšší šanci na úspěšný prodej,“ dodává Michal Smetana.


Mohlo by vás zajímat: