EDU Trainings IT školení

Tematické seriály

Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti a efektivity...

1. až 7. díl >>

Časopis IT Systems / Speciál

Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1
Češi se stále před přečtením nového e-mailu dívají hlavně na to, kdo jim ho poslal

email open 1940Po obdržení nového e-mailu se většina Čechů nejdříve podívá na to, kdo je jeho odesílatelem. Toto činí 69,1 % dotázaných. Předmět si v prvním kroku prohlédne 15,3 % respondentů. Stručný obsah prozkoumá 8,2 % Čechů. S obsahem e-mailu se hned seznámí 7,3 % dotazovaných. Vyplynulo to z výzkumu, který si u agentury STEM/MARK nechala v roce 2018 zpracovat společnost Mailkit, která se věnuje vytváření nástroje pro rozesílání a správu e-mailingových kampaní.

“Pokud chcete oslovit nové či potenciální zákazníky e-maily, je nutné pamatovat především na reputaci a známost odesílatele. Může to znamenat i to, že váš e-mail příjemce ani dál zkoumat nebude. Předmět, kterému se často přikládá velký význam, není zdaleka tak důležitý,” říká Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit.

Předchozí výzkum pro Mailkit realizovaný v roce 2017 stejnou agenturou dospěl k podobným závěrům. Při obdržení nového e-mailu si téměř tři čtvrtiny Čechů (72 %) jako první všímaly toho, kdo je jeho odesílatelem. Předmět nejdříve kontrolovalo 12 % respondentů. Obsah zprávy, stejně jako jeho stručnější variantu si tehdy prohlíželo shodně 8 % dotázaných.

Čísla ze zahraničí (zdroj) uvádějí odesílatele jako rozhodující důvod pro otevření e-mailu v 64 % případů, předmět v 47 %.

Při porovnání chování jednotlivých pohlaví je patrné, že na předmět se nejdříve dívají muži víc než ženy - odpovědělo takto 18,8 % mužů vs. 11,6 % žen. Na odesílatele se naopak více dívají ženy - 67,1 % mužů vs. 71,2 % žen. Obsah e-mailové zprávy také kontrolují častěji ženy než muži - 6,2 % mužů vs. 8,6 % žen. To samé platí pro stručný obsah - 7,9 % mužů vs. 8,6 % žen.

Zajímavé je, že s obsahem e-mailu se nejdříve častěji seznamují lidé bez maturitní zkoušky. Odpovědělo takto 10,7 % dotázaných, kteří dosáhli tohoto stupně vzdělání. Naopak ti, kteří se mohou pochlubit dokončeným vysokoškolským vzděláním se ve srovnání s obecnou populací dívají častěji na předmět e-mailu. Obsah e-mailu naopak v prvním kroku zkoumají pouze 2,3 % respondentů s dokončeným vysokoškolským vzděláním.

Fakt, že příjemci jako první posuzují odesílatele zpráv, je zásadní pro správné uchopení marketingové komunikace. Pokud příjemce zprávu od vás neočekává či nezná vaši značku, zákonitě bude tato zpráva mít nízký poměr otevření, a tím pádem dojde ke snížení reputace vaší domény.

Opačné riziko pak vzniká ze zneužívání známých značek, nebo bank k získávání informací. Pokud příjemce zná odesílatele, pak je i větší šance, že naletí podvodnému e-mailu vydávajícímu se za tohoto odesílatele. Je proto nutné myslet i na zabezpečení domén a značky před takovým zneužitím pomocí SPF, DKIM a DMARC, které dnes vyžadují všichni poskytovatelé e-mailových schránek.


Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci