Komunikace přes WhatsApp míří do call center |
Úterý, 11 Únor 2020 15:41 |
Společnost Conectart spustila komunikaci přes WhatsApp v rámci spolupráce s českým zastoupením značky Samsung. Od dubna 2019 pro ni zajišťuje technickou podporu kompletního portfolia produktů. Kromě klasických kanálů, jako jsou hovory nebo emaily, zavedl i tuto nadstandardní a interaktivní formu. „Jsme spolu s Beneluxem jediné Samsung zastoupení v Evropě, které komunikuje se zákazníky skrze WhatsApp. Obecně jsme jedna z mála firem v ČR, která tento druh komunikace zákazníkům umožňuje,“ říká Petr Studnička, ředitel společnosti Conectart. Důvodů, proč si ji v největším tuzemském kontaktním centru osvojili, je hned několik: „Zákazník se může ke komunikaci vracet, využívat ji v situacích, kdy nemůže telefonovat, dají se sdílet fotografie nebo PDF soubory. Výhodou je i to, že operátor může řešit několik interakcí zároveň, čím se zvyšuje celková efektivita,“ vyjmenovává Studnička. Díky technickému nastavení má zákazník k dispozici jen jedno číslo 800 726 786 na Samsung podporu. Formu komunikace (telefon či WhatsApp) si tedy může vybrat, jak se mu zrovna hodí. V tuto chvíli Conectart zaznamenává přes 1000 interakcí měsíčně. Plánovanou metou je nahradit WhatsAppem 10 % telefonní komunikace, aktuální podíl se pohybuje na 9,3 %. „Naším cílem je, aby byl zákazník spokojený a dočkal se rychlého vyřešení svého požadavku. Nebráníme se proto zavádění nových komunikačních kanálů, jako je právě WhatsApp. Navíc jsme pyšní, že jsme tento kanál úspěšně otestovali jako první a nyní z našich zkušeností čerpají další trhy po celém světě,“ říká Jan Procházka, Head of Service ze společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak a dodává, že tímto způsobem operátoři dokáží fungovat v režimu 24/7. První odpověď zákazník získá už do jedné minuty od odeslání zprávy a celý požadavek se daří vyřešit v průměru do 30 minut. |