Podle agentury Gartner vydají evropské firmy na CRM software v roce 2013 v přepočtu 60 miliard korun, tedy o 7 % víc než loni. Vyplývá to z jejího průzkumu, ve kterém mj. uvádí, že 48 % organizací plánuje letos rozpočet na CRM navýšit. S poklesem oproti tomu počítá jen 5 % dotázaných.
|
Dnešní trh se značně liší od toho v době před dvaceti, třiceti lety. Doba nedostatku vystřídala dobu nadbytku. Na trhu se pohybují nároční, velmi dobře informovaní zákazníci a firma je úspěšná pouze tehdy, pokud je schopna kvalitně, rychle a kreativně obsluhovat jejich potřeby. Získávání nových zákazníků je stále dražší a dražší, proto se do popředí zájmu firem dostává starost o kvalitu zákazníků a jejich loajalitu. Nastala tedy doba soustředění se na udržení stávajících zákazníků a rozvoj obchodních vztahů s nimi.
|
v malých a středních podnicích
Jak zvýšit prodej svých služeb a produktů? Chování zákazníků je dnes spíše zdrženlivé a výnosnost se u stávajících zákazníků snižuje. Firmám pak nezbývá, než věnovat více úsilí získání těch nových. Jedním z nástrojů, jak toho dosáhnout, je marketing. Malé a střední firmy ale často nemají možnosti investovat do něj „velké" peníze a čas. Když se nakonec rozhodnou, často naráží na problémy, neuspokojivé výsledky a rozčarování. V tomto článku se zaměříme na to, jak by mělo CRM podporovat akvizici zákazníků, na vybrané problémy s tím spojené a otázku, proč přitom SMB namísto CRM mnohdy volí Excel.
|
Existuje něco jako nejlepší CRM systém? Jak to běžně v životě chodí, tak co je nejlepší pro mě, nemusí být nejlepší pro vás. Navíc každá společnost je jedinečná entita, řízená jedinečnými lidmi s jedinečnými potřebami. Jak se může v této situaci jakýkoliv systém prezentovat jako optimální pro všechny firmy?
|
Mobilní CRM jako cesta od push k pull postupům
K nejvýznamnějším trendům v oblasti IT dnes bezesporu patří mobilita. Rostoucí možnosti i rozšíření mobilních zařízení do našich kapes a kabelek vede ke změně způsobu jakým pracujeme s informacemi, komunikujeme a bavíme se. To vše má velmi zajímavý dopad na CRM systémy.
|
Doba, kdy šlo získat zákazníka pouhým snížením ceny výrobku pod cenu konkurence, je nenávratně pryč. Každá společnost potřebuje různými způsoby upozorňovat na výhody vlastních produktů a k tomu je nutné používat celou škálu prodejních postupů. Jen tak je dnes možné zákazníky přesvědčit ke koupi toho „správného" produktu, a nároky na práci s nimi se tím neustále zvyšují. Ke zlepšování této činnosti je možné využít právě CRM, které se stává pro společnosti ve vysoce konkurenčním prostředí takřka nepostradatelným pomocníkem.
|
|
|
<< Začátek < Předchozí 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Další > Konec >>
|
Strana 14 z 22 |