Optimalizace directmailových kampaní

direct mailpomocí RFM analýzy

Adresný marketing má dvě – různé a různými způsoby oslovované – sféry. Jsou jimi objekty na trhu a zákazníci. Základní marketingovou úlohou pro obě sféry je realizace úspěšných kampaní, které vedou ke zvýšení prodeje. Efektivita adresné marketingové kampaně závisí především na minimálních nákladech a na maximální odezvě.

 
Vytěžte naplno informace o zákaznících
crm-zakaznikV současném dynamickém obchodním prostředí potřebují firmy včasné a přesné informace, aby mohly dělat důležitá rozhodnutí a reagovat rychle na tržní změny, konkurenci a potřeby zákazníků. Ztížené tržní podmínky nutí firmy k tomu, aby věnovaly zvýšenou pozornost obzvláště zákazníkům. Pojďme se podívat, jaké informační možnosti nám poskytuje spojení systémů pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s nástroji business intelligence (BI).
 
Zákazníci – nevyužitý potenciál?

potencialPodle loňského průzkumu společnosti Economist Intelligence Unit (EIU) nedokážou technologické firmy plně využívat potenciálu svých zákazníků k vytváření nových obchodních příležitostí. Čtyři z pěti firem sice mají nastaveny nějaké procesy pro získávání zpětné vazby, téměř polovina však přiznává, že zatím není schopna sdílet tyto informace mezi jednotlivými odděleními.

Zdroj příjmů

V moderních ekonomikách směřuje téměř polovina kapitálových investic do oblasti technologií. Základem každé investice jsou však dřívější zisky nebo jiné zdroje financování a obojího je v době ekonomického poklesu nedostatek. Proto se dnes technologické společnosti stále více zaměřují na své stávající zákazníky coby jeden z mála současných zdrojů příjmů a snaží se identifikovat ty, kteří firmě generují největší tržby a zisky.

 
CRM a internet
crm a internetZkratkou CRM (customer relationship management) je označován proces řízení vztahů se zákazníky, jehož cílem je, zjednodušeně řečeno, vytváření oboustranně výhodných vztahů mezi firmou a jejími zákazníky. Zároveň je jako CRM označován informační systém, jehož úkolem je řízení vztahů se zákazníky podporovat, tj. v praxi nástroj pro realizaci tohoto procesu. Může se jednat o samostatný software, webovou službu nebo část podnikového informačního systému. Není tajemstvím, že stále významnějším médiem pro komunikaci se zákazníky, pro interakci s nimi, pochopení jejich zájmů, požadavků a preferencí, pro jejich ovlivňování je internet. Hraje tedy stále významnější roli v CRM. Proto se v následujícím článku budeme věnovat CRM jako procesu z pohledu marketingové komunikace prostřednictvím internetu.
 
Využití CRM v potravinářském a nápojářském průmyslu
Využití CRMOdvětví potravinářského a nápojářského průmyslu v současné době čelí mnoha výzvám – od čím dál většího tlaku velkých retailových řetězců přes snížení poptávky, příchody nových technologií, zvyšující se ceny vstupů, tlak na snižování cen, nutnost dodržovat přísné zdravotní a bezpečnostní normy až po požadavky neustálého zrychlování životního cyklu výrobků a další. Celkově tato situace vede k extrémně konkurenčnímu tržnímu prostředí v tomto odvětví. Pojďme se krátce zamyslet, jak využití informačních systémů zaměřených na řízení vztahů se zákazníky (dále CRM) může potravinářským a nápojářským společnostem pomoci k vydobytí si lepší pozice na trhu.
 
CRM – pomocník při vašem podnikání
CRM a podnikáníFirmy vyvíjejí stále více úsilí, aby pochopily „své“ zákazníky a byly jim schopny najít a dodat pravé řešení v pravý čas. Nestačí jen mít na paměti požadavky zákazníků. Vyplácí se spolupracovat s nimi v plném smyslu toho slova. Řízení vztahů se zákazníky, čili CRM (z anglického Customer Relationship Management) se dnes proto stává klíčovým prvkem pro výkonnost podniku. Úlohou CRM je totiž udržet firmě spokojeného zákazníka, který se vrací…
 
<< Začátek < Předchozí 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Další > Konec >>

Strana 19 z 21