Obchodníci v terénu mají nesnadnou úlohu. Jsou pod stálým tlakem z provizního systému odměňování, neustále na cestách, odkázáni sami na sebe. Jejich nejsilnější zbraní pak musí být kvalitní produkt a vedle vlastní houževnatosti také aktivní podpora prodeje z centrály. Tu zajišťuje pracovník prodejní operativy, který svým obchodníkům poskytuje technickou podporu prodeje, předává informace a zprostředkovává kvalitní obchodně-marketingové materiály. V neposlední řadě také přiděluje centrálně domluvené kontrakty jednotlivým prodejcům.
|
Zkratkou CRM (customer relationship management nebo řízení vztahů se zákazníky) jsou označovány aplikace, které podporují proces shromažďování, zpracování a využití informací o zákaznících. To umožňuje společnostem poznat jejich zákazníky, správně s nimi komunikovat, oslovovat je vhodnými nabídkami a předvídat jejich chování a přání.
|
Pod zkratkou CRM (customer relationship management) se dnes skrývá již více jak čtvrt století zkušeností s péčí podnikatelských subjektů o vlastní firemní trh a jeho rozvoj. Je to již dlouhá cesta a je jasně vidět výsledky. K dispozici je řada propracovaných systémů pokrývajících vše, co je nezbytné pro trvale udržitelný rozvoj podnikání v daném oboru.
|
Obecně je známo, že hlavním cílem CRM systémů je podpora získávání nových zákazníků a udržení těch stávajících. Nicméně to by bylo v době, kdy hrozí další ekonomická krize, a kdy navíc firmy pracují s malými maržemi, málo. O úspěchu či neúspěchu nerozhoduje již jen to, zda má firma dostatek zákazníků, tedy dostatečný obrat, ale rovněž to, za jakou cenu tento obrat získává.
|
aneb Data mining pro efektivní komunikaci
V dalším dílu seriálu o data miningu se soustředíme na oblíbenou techniku segmentace zákazníků, která vytváří z beztvaré zákaznické masy celky zákazníků s vyhraněným charakterem.
|
zákazníků aneb Churn prediction
Druhý díl minisérie o data miningu věnujeme prevenci výpovědi zákazníků. Postup nazývaný churn prediction vyčleňuje zákazníky s nejvyšší pravděpodobností odchodu ke konkurenci. Prevence výpovědí zákazníků pak patří k jednomu z hlavních účelů data miningu.
|
|
|
<< Začátek < Předchozí 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Další > Konec >>
|
Strana 17 z 22 |