s využíváním SAP CRM.
Ve Velkých Popovicích se 12. května uskutečnil CRM Group Reference Day, akce určená pro zákazníky SAP z oblasti spotřebního zboží a retailu. Setkání se zúčastnilo na 40 zástupců zákazníků z různých zemí Evropy od Dánska přes Českou republiku, Švýcarsko až po Slovinsko nebo Bulharsko. Jeho cílem bylo sdílení zkušeností, které získal Plzeňský Prazdroj při implementaci a využívání SAP CRM a jeho dopad do obchodních procesů. V přístupu k systémům pro vztah se zákazníky patří Plzeňský Prazdroj k průkopníkům. Již delší dobu spolupracuje se společností SAP na rozvoji a využívání mobilních řešení a úspěšně je využívá v praxi. Například při distribuci zboží mají řidiči přes mobilní zařízení přímý přístup do systému a mohou tak vystavovat faktury, zadávat objednávky, nebo kontrolovat zásoby na skladech. Vzrostla tak jejich důležitost v procesu zásobování a částečně se tak zapojují přímo do obchodních činností. Součástí akce byla také prezentace využívání mobilních nástrojů v CRM, kterou všichni účastníci velice ocenili.
|
|
Výhody integrace podnikového informačního systému KARAT s internetovou telefonii (VoIP Voice over Internet Protocol) byly prezentovány na Road Show, pořádané v březnu a dubnu 2011 společnosti JOYCE ČR. Vedle úspor nákladů za telefonování zaujaly účastníky semináře především možnosti zvýšení úrovně poskytovaných služeb, které zákazníkům přináší propojení ERP informačního systému s VoIP telefonním systémem. Ještě významnější jsou úspory času pracovníků v důsledku snížení pracnosti dokumentování komunikace se zákazníky, lepšího sdílení informací a účinnějšího řízení aktivit orientovaných na zákazníky. Exponenciálně totiž roste objem údajů a velikost databází, které evidují komunikaci se zákazníky, což klade větší nároky na lidi, kterým s tím mohou pomoci moderní informační a komunikační technologie. Implementace CRM KARAT s propojením VoIP ušetří 3 - 26 % času pracovníkům, kteří komunikují se zákazníky.
|
|
Kontaktní centra jsou jednou věcí specifická. Obsluha a řešení požadavků, potřeb a problémů zákazníků v nich probíhá opravdu on-line. V reálném čase je potřeba sladit zdánlivě protichůdné představy a očekávání. Zákaznici se chtějí dovolat hned, chtějí odpověď na e-mail či dopis obratem. Chtějí mít komunikaci jednoduchou, bez nutnosti sdělovat informace, které o nich již společnost ví, natož opakovaně. Chtějí dostat správné a jednoznačné informace. Zaměstnanci, typicky operátoři či pracovníci back office, chtějí mít rychle přístupné informace, kvalitní pomůcky a užitečné nástroje, aby dokázali požadavky zákazníků vyřizovat rychle a kvalitně. Chtějí být spravedlivě ohodnoceni podle toho, jak jsou výkonní a kvalitní. Provozní management chce mít k dispozici v reálném čase informace o tom, co kdo udělal, co kdo právě dělá, i informace, s jakými výsledky se udělá to, co přijde, respektive ještě se udělat nezvládlo. Top management většiny společností chce v rozumné míře toto vše svým zákazníkům i zaměstnancům poskytnout. Hledá možnosti a řešení, jak to udělat za rozumných nákladů. Jednou z možností je implementace takového aplikačního softwaru (např. charakteru operativního CRM), který je schopen za rozumných nákladů požadavky všech pokrýt.
|
|
zůstane firemní web pouze „elektronickou nástěnkou".
Nečekaně hodně firem si při tvorbě webových stránek nebo při rekonstrukci (redesignu) těch stávajících nestanovuje konkrétní cíle, jichž by chtěly modernizací webu dosáhnout. Investují minimálně desítky tisíc, častěji však statisíce i miliony korun, aniž by si vyčíslily jejich návratnost. Přitom právě snadná měřitelnost jakékoli aktivity na internetu skýtá ideální možnost, jak vyhodnocovat efektivitu peněz vložených do komunikace se zákazníky prostřednictvím webových stránek.
|
|
Společnost Oracle nabízí evropským zákazníkům možnost používat řešení Oracle CRM On Demand také „lokálně". Hostované řešení nyní dokáže zaručit, že data se budou fyzicky nacházet v zemích Evropské unie. Ukládat kritická data o zákaznících v této podobě zjednoduší firmám dosažení shody s regulačními požadavky. Oracle CRM Od Demad je řešení pro řízení vztahů se zákazníky (customer relationship management) nabízené jako služba (SaaS, Software as a Service). Aplikace je hostována na serverech Oracle a na straně zákazníka klade toto uspořádání minimální nároky na počáteční investice, IT infrastrukturu, správu i proces implementace.
|
|
Společnost Microsoft začala v České republice prodávat novou generaci řešení pro řízení vztahů se zákazníky Microsoft Dynamics CRM 2011. Jde o klasickou „on-premise" verzi určenou pro instalaci na vlastní IT infrastruktuře zákazníka, která doplňuje již v lednu představenou cloudovou verzi Dynamics CRM Online hostovanou v data centrech Microsoftu. Vedle těchto verzí je nově dostupná také verze, kterou budou pro zákazníky hostovat partneři Microsoftu. Klasická i cloudová verze nového CRM řešení od Microsoftu přichází s řadou vylepšení, která urychlují rutinní práci a přinášejí rychlý pohled na nejdůležitější data. Umožňují například jednoduchou tvorbu interaktivních grafů, reportů i úpravy přehledového pohledu (dashboardu), které jsou stejně jednoduché, jako například tvorba grafů v Excelu. Řešení také přinášejí důvěrně známé uživatelské rozhraní Microsoft Office a ovládají se přímo z Outlooku, se kterým jsou propojena na všech úrovních včetně kalendáře, úkolů a kontaktů.
|
|
Společnost Microsoft začala v České republice prodávat Microsoft Dynamics CRM Online, cloudovou verzi svého řešení pro řízení vztahů se zákazníky. Svými vlastnostmi a funkcemi, které ve firmách a organizacích umožňují zvýšit efektivitu prodeje, služeb i marketingu, vychází z chystaného „on-premise" řešení Microsoft Dynamics CRM 2011. To bude dostupné 28. února 2011 spolu s verzí, kterou budou pro zákazníky hostovat také partneři Microsoftu. Microsoft Dynamics CRM Online poskytuje uživatelům přístup k zákaznickým informacím prostřednictvím známého prostředí aplikace Microsoft Outlook, mohou k nim však přistupovat i přes webový prohlížeč nebo mobil. Cloudová služba v sobě zahrnuje řadu užitečných nástrojů usnadňujících uživatelům práci, například integrované business intelligence nástroje pro kontrolu nastavených cílů a výkonnosti, dashboardy zobrazující nejdůležitější informace v přehledném vizuálním formátu a v reálném čase nebo funkce pro nastavení jednotných procesů.
|
|
Internetová agentura MEDIA FACTORY spouští nový interní informační systém, který je postaven na integraci Microsoft CRM, Microsoft Project Server a Microsoft SharePoint Server. Projekt byl podpořen v rámci Operačního programu Praha - Konkurenceschopnost a spolufinancován z Evropského fondu pro regionální rozvoj. Dodavatelem řešení byla společnost WBI Systems. Nový informační systém je jednou z inovací, která má za cíl další zlepšení kvality a produktivity práce. Toto řešení umožňuje centralizaci veškerých obchodních i projektových informací, optimalizaci pracovních postupů a snížení administrativní zátěže.
|
|
|
|