Úspěšný e-mailing se vrací ke kořenům |
Úterý, 10 Leden 2023 10:01 | |
Časy, kdy e-mailing poháněla koronavirová pandemie skončily. V roce 2023 bude e-mailing dávat smysl jedině v případě, že se marketéři vrátí ke kořenům a své aktivity začnou stavět na kvalitních základech. Respekt vůči zákazníkům, atraktivní obsah a kvalitní databáze jsou zásadní. Jen tak budou hrát e-maily hlavní roli marketingu i v roce 2023. Stále jsou totiž nejefektivnějším způsobem, jak zaujmout cílovou skupinu. Marketéři se při komunikaci s příjemci nebudou moci spoléhat jen na funkce jako automatizace nebo WYSIWYG editory, u nichž uživatel přímo upravuje stránku tak, jak bude vypadat v prohlížeči. Nespasí je ani umělá inteligence. „Drag and drop editor marketérům nezabrání vytvářet špatné kampaně, ale pomůže jim je tvořit lépe a rychleji. Umělá inteligence jim neřekne, jak produkty propagovat, ale odhalí, které z nich propagovat při správných vstupních údajích,“ vysvětluje Libor Nádvorník ze společnosti Mailkit.
V příštím roce poroste zájem o pokročilejší technologie jako BIMI pro zviditelnění brandu v mailboxu, AMP umožňující vytváření interaktivních e-mailů nebo schémata. Díky nim lze do obsahu zpráv přidávat mikrodata, která poskytovatelům dovolují zvýraznit e-maily a jejich specifické části. „Mějte všechny aktuální technické požadavky jako SPF, DKIM a registraci do FBL v pořádku a vaše e-maily nebudou příjemcům padat do spamu. Pokročilá technologie BIMI pak dokáže zajistit, aby příjemci vaše e-maily na první pohled rozeznali od konkurence. Nejen, že zviditelní firmu, zároveň ukáže příjemcům, že jsou e-maily důvěryhodné,“ dodává Nádvorník. Technologie poslouží obchodníkům jako praktické pomůcky, zásadní se ale stanou principy dobrého e-mailingu: Respekt vůči příjemcůmSvé zákazníky mějte vždy na prvním místě, pečujte o ně a respektujte je. Jedině tak s nimi prostřednictvím e-mailingu navážete a udržíte zdravý vztah. E-maily je nezahlcujte. Pokud na obchodní sdělení příliš často nereagují, snižte jejich frekvenci. Poutavý obsahZpráva, kterou chcete příjemci sdělit by za každých okolností měla být pravdivá, stručná, čitelná na mobilu i tabletu a bez dlouhého načítání obrázků nebo příloh. Při psaní předmětu e-mailů zapomeňte na Caps Lock i záplavu emotikonů a dbejte na to, aby výstižně shrnoval obsah zprávy, kterou posíláte. Před odesláním e-mailů zkontrolujte, že jsou všechny odkazy snadno rozpoznatelné a při prokliku odvedou příjemce přesně tam, kam potřebujete. Kvalitní způsob získávání e-mailových adresVaše obchodní sdělení mohou přijímat jen existující zákazníci nebo příjemci, kteří k tomu udělili souhlas. Proto svou databázi kontaktu udržujte aktuální. Usnadněte příjemcům odhlášení z odběru vašich zpráv. Odkazujte na něj přímo v e-mailu, požadavek okamžitě zpracujte a na danou adresu už žádné zprávy neodesílejte. Průběžně aktualizovaný seznam pro rozesílkuPravidelně odstraňujte nefunkční a neexistující e-mailové adresy z databáze. V případě plné schránky a jiných drobných vad můžete odeslání zprávy opakovat. Usnadněte příjemcům odhlášení z odběru vašich zpráv. Odkazujte na něj přímo v e-mailu, požadavek okamžitě zpracujte a na danou adresu už žádné zprávy neodesílejte.
Mohlo by vás zajímat:
|