Konference Salesforce Live Prague představila novinky ze světa CRM systémů |
Pátek, 14 Říjen 2022 07:33 | |
Digitalizace je na vzestupu a o řešení pro automatizaci procesů je mezi firmami čím dál větší zájem. Zájem o digitalizaci a pokročilá cloudová řešení pohání jednak postcovidová realita pracovního trhu, která klade důraz na flexibilitu a hybridní pracovní model, jednak rostoucí očekávání zákazníků, jež požadují rychlou interakci, a především personalizované služby. Salesforce se svými produkty snaží vycházet těmto trendům vstříc. Mezi hlavní představované novinky proto patřila datová platforma Genie. Jejím cílem je propojit stovky dílčích systémů a aplikací, které firmy obvykle využívají, jedinou nadstavbou, v níž uživatelé najdou skutečně komplexní a celistvé údaje o zákazníkovi – to vše navíc v reálném čase. Digitální transformace s sebou přináší i další výzvy. Jednou z největších je díra na trhu talentů – firmám po celém světě chybí kvalifikovaní a vyškolení lidé, kteří by v digitálních ekosystémech uměli pracovat a spravovat je. Česko není výjimkou. „Situaci na trhu práce se věnujeme dlouhodobě. Rostoucí trh znamená rostoucí nedostatek lidí, proto působíme na univerzitách a spolupracujeme s množstvím neziskových organizací. Je třeba talenty nejen získat, ale dát příležitost i těm, kteří nemají formální vzdělání v IT – nebo třeba nemají formální vzdělání vůbec. Salesforce se může naučit ovládat v podstatě každý,“ říká Nadine Wolanke, generální ředitelka pro střední a východní Evropu a Rakousko v Salesforce.
S tím souvisí i další novinka, kterou Salesforce na akci představila: iniciativa Bring Women Back to Work (BWBW). V rámci projektu startuje od ledna příštího roku v Česku roční kurz pro ženy bez práce. Školení bude probíhat online a celkem 18 účastnicím budou s kurzem pomáhat mentoři a lektoři z řad partnerů Salesforce. Na konci kurzu obdrží absolventky certifikaci v systému Salesforce a také pracovní nabídku. Salesforce v Česku spolupracuje též s neziskovou organizací Czechitas. Společně pořádají kurzy Salesforce Administrator. Globálně roste také význam udržitelnosti. Na (nejen) české firmy tlačí evropská legislativa – od roku 2024 se bude povinnost zveřejňovat data o udržitelnosti týkat možná až dvou tisíc firem v Česku. O dopad na životní prostředí se navíc zajímají zákazníci, investoři a další stakeholdeři. Parametry udržitelnosti se proto stávají pro firmy čím dál důležitější hodnotou. „I v Česku už firmy začínají svoji uhlíkovou stopu řešit, ovšem často naráží na problém, jak data o emisích integrovat a spravovat,“ konstatuje Michal Mravináč, regionální obchodní ředitel pro střední a východní Evropu v Salesforce. Salesforce proto přišel s novou aplikací Net Zero Cloud. Umožňuje organizacím efektivně spravovat data o emisích, automatizovat jejich sledování a integrovat informace od svých dodavatelů. Díky tomu mohou firmy monitorovat faktory udržitelnosti s rámci celého hodnotového řetězce. V souvislosti s řešením pro udržitelnost chystá Salesforce spustit také Net Zero Marketplace. Jedná se o tržiště s emisními povolenkami, které organizacím umožní důvěryhodné a transparentní nákupy. Údaje o povolenkách lze navíc integrovat s platformou Net Zero Cloud. Na Žofín dorazili i partneři Salesforce. O svých zkušenostech s digitalizací a výzvách, které s tím souvisí, promluvili například Jitka Hajičová z ČSOB, Věra Janičinová z Czechitas nebo Martin Ždímal z RIXO.cz, představili se též zástupci Linet Group, Seznam, Avast, PwC, Kiwi.com a dalších. Nechyběly ani cloudové služby dceřiných společností Salesforce. Komunikační nástroj Slack předvedl své digitální ústředí, prezentaci si pro návštěvníky akce připravily také analytická platforma Tableau či software MuleSoft.
Mohlo by vás zajímat:
|