Gartner: Rozpočty na CRM v roce 2013 porostou |
Čtvrtek, 28 Únor 2013 17:09 | |
„Hlavními cíli investic do CRM jsou letos spokojenost zákazníků a jejich loajalita, a v důsledku zvýšení tržeb. Investice tedy směřují především do nástrojů, které umožňují sledovat a hodnotit, ale především aktivně ovlivňovat vztahy se zákazníky, a to napříč prodejními a komunikačními kanály," uvedl k výsledkům průzkumu jeden z jeho autorů, analytik Gartneru Jim Davies. Podle průzkumu je pro společnosti v oblasti vztahů se zákazníky stále prioritou zvyšování spokojenosti klientů. „Trendem v investicích do CRM je vytváření jednotného pohledu na zákazníka, což je podmínka pro porozumění jeho potřebám a požadavkům a názorům – což jedině umožní opravdu efektivní řízení vztahů s ním. Naopak témata jako jsou snižování nákladů na prodej, marketing a zákaznický servis ustupují do pozadí," uvádí Davies. Průzkum byl proveden v poslední čtvrtině roku 2012 mezi 119 evropskými podniky z celkem dvou desítek oborů a 33 zemí. Respondentům byly kladeny otázky týkající se jejich priorit v oblasti CRM. (red)
Mohlo by vás zajímat:
|