Analýza Gartneru: Trh CRM systémů v roce 2012 rostl o 12,5 % |
Pondělí, 29 Duben 2013 13:47 | |
"Konkurenční boj mezi dodavateli CRM systémů se v roce 2012 skutečně přiostřil. Hlavní hráči pokračovali v přetahování o globální tržní podíly a implementace ve středně velkých a velkých podnicích," komentovala výsledky analýzy viceprezidentka Gartneru Joanne Correia. Dodavatelé systémů pro řízení vztahů se zákazníky těžili především ze silné poptávky po řešeních typu software as a service, jejichž podíl na celkových tržbách byl téměř 40 %. Podle Correii byl rok 2012 mezi dodavateli typický další vlnou akvizic. "Mnoho dodavatelů je v tomto velmi konkurenčním prostředí ochotno investovat do akvizic specifických technologií a expertíz," řekla. Údaje Gartneru zmiňují až 50 akvizicí v oblasti podpory marketingu, což konkurenční boj na trhu ještě dále vyostřilo. Pěti největším dodavatelům patří 50 % tržeb.Pozici největšího dodavatele na trhu CRM převzal i díky svému systému přímého prodeje Salesforce.com, jehož tržby dosáhly 2,5 miliard USD. Dosavadní lídr SAP vykázal meziročně dokonce menší než jednoprocentní růst (měřeno v USD). Na této statistice se ale značně podepsal nepříznivý vývoj měny euro. SAP si udržel pozici lídra na trzích západní a východní Evropy. Západní Evropa a Severní Amerika jsou pro dodavatele CRM klíčovými trhy, které generují více jak 80 % celosvětových tržeb. Podle analytiků nyní skýtají příležitosti také trhy východní Evropy, Euroasie, Blízkého východu a Afriky, které investují do modernizace své infrastruktury. Zdroj: Gartner
Mohlo by vás zajímat:
|