Tematické seriály
VR – virtuální realita
Praktické využití virtuální reality ve službách i podnikových aplikacích.
Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se
Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...
Industry 4.0
Průmysl 4.0
Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?
Příručka úspěšného IT manažera
Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...
Pokročilá analýza provozu datových sítí
V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...
Cesta k efektivnímu identity managementu
Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti a efektivity...
Automatizace kontaktních center patří k hlavním trendům v oblasti CRM
Hlavní trendy pro CRM řešení vidím v oblasti integrace jednotlivých nástrojů. K těm hlavním, které slouží k řízení prodejů, se přidají i nástroje pro marketing, generování leadů, účetní software a mnohé další.
Efektivní digitální onboarding - počátek dobrého vztahu se zákazníkem
Technologie dnes zákazníkům napříč segmenty výrazně ulehčují onboarding. Tedy proces, pomocí kterého se stávají součástí zákaznického kmene určité společnosti, aby si mohli sjednat její služby či produkty.
GoodData: Čeští IT profesionálové jsou světoví, i když pracují z domova | Public relations |
O náboru IT zaměstnanců si povídáme s Karlem Novákem, šéfem oddělení Professional Services. Jeho tým vytváří pro zákazníky na míru šitá řešení pomocí modulární analytické platformy GoodData. Zázemí společnosti na Rohanském nábřeží v centru Prahy připomíná spíše relaxační zónu než kanceláře nadnárodní firmy, která se již před patnácti lety prosadila v Silicon Valley. Nyní patří mezi globální lídry v oblasti analýzy dat, která pomáhá řadě firem z žebříčku Fortune 500 dělat daty podložená rozhodnutí, zmiňme například firmy Seznam, Zoom International, Zendesk či Nutricia. Myslíte si opravdu, že odliv IT profíků do zahraničí nehrozí?
To je trochu protimluv, být doma a dělat na globálních projektech. Dnes se na projektech pracuje ve virtuálních týmech. Náš konzultant business intelligence (BI) může z Prahy nebo Brna řešit problém klienta ve Washingtonu. Partnerský tým ve Vietnamu následně připraví dohodnuté řešení. Tento trend tu byl už před lety, pandemie ho jen urychlila. Vývoj produktů a poradenství máme v Praze a Brně, část firmy sídlí také v kalifornském San Francisku. Jak se pracovní týmy vypořádávají s rozdíly mezi časovými pásmy? Paradoxně to mnoha zaměstnancům vyhovuje. Některé z našich pozic jsme inzerovali jako výhradně odpolední a večerní. Zájem byl překvapivě vysoký. Kolegové se dopoledne mohou věnovat svému osobnímu životu a odpoledne pracují. Časová flexibilita v kombinaci s pestrou pracovní náplní je velmi žádaným benefitem. Co většinou rozhodne o tom, že zkušený profesionál kývne na vaši nabídku? Zní to možná jako klišé, ale málo firem nabízí v IT pestrou a zajímavou práci, která dokáže lidi dlouhodobě naplňovat. Zejména ve větších korporátech se některé IT projekty táhnou i roky. O všem rozhodují „ti nahoře“ a i zkušený profesionál se tam může cítit jen jako kolečko ve stroji, které nemá průběh projektu pod kontrolou. Tak to u nás rozhodně není. Vývoj i produktový marketing máme doslova přes chodbu, jsme v každodenním kontaktu a na finální produkt tak máme vliv. Různorodá práce na zajímavých projektech pro klienty je proto velkým benefitem.
Co si mám pod tou různorodostí představit? Mezi naše klienty patří významné globální firmy, řada z nich figuruje v prestižním žebříčku Fortune 500. Naši konzultanti se tedy mohou věnovat různým projektům v celosvětově uznávaných firmách. Získávají tím cenné zkušenosti a samozřejmě i profesní prestiž. Tyto projekty jsou navíc relativně krátké, v řádech měsíců. Konzultanti se mohou zapojit již ve fázi pre-sale konzultací. Po startu projektu se pak podílejí na implementaci zákaznického řešení od začátku až k nasazení do produkce. Podílejí se na všech krocích od analýzy k testování. Ve spolupráci s klientem si jednotlivé fáze sami řídí, což je pro ně lákavé. Lidi taková práce baví a poskytuje prostor pro získání široké palety znalostí a dovedností. Například jako zaměstnanci banky by více než rok pracovali na realizaci jednoho projektu bez možnosti obdobného profesního růstu. Když je někdo ve své práci dobrý, chce se rozvíjet, nikoli stagnovat. I tak si lze těžko představit, že by práce v datové analytice dávala prostor pro širší osobní invenci. To je omyl. Vyvinuli jsme naši vlastní stavebnicovou – kompozitní – platformu, která umožňuje přistupovat k datové analytice kreativně. Datoví architekti mohou vymýšlet vlastní řešení a ovlivňovat finální produkt. Pro opravdové profesionály je velmi důležité mít možnost vylepšovat, přímo ovlivňovat vývoj platformy a nefrustrovat se tím, že něco nedokážou změnit. Zároveň požadují i poměrně velký prostor pro realizaci v osobním životě. Jak přesně si mám představit práci na GoodData platformě? Klienti si zakoupí přístup k naší platformě, která je ale na začátku prázdná. Kolegové proto musí na této platformě řešení nejdříve postavit. To znamená importovat data ze zdroje klienta, vymyslet, jak budou vypadat dashboardy, reporty, metriky a podobně. To představuje mnoho hodin zajímavé a tvůrčí práce na technologicky vyspělé platformě. Na konci dostává zákazník plně funkční systém, který je vizuálně přehledný a poskytuje přesný pohled na data a jejich interpretaci.
Jak Čechy američtí klienti z velkých korporací vnímají, zejména když s nimi pracují virtuálně „na dálku“? Kromě Čechů u nás pracuje mnoho cizinců. Firemním komunikačním jazykem je angličtina, takže nemůžeme mluvit o Češích, jako spíš o českém stylu práce. Ale zpět k otázce: zahraniční klienti nás vnímají velmi pozitivně, i když ze začátku mohou být trochu rozpačití. Kvůli časovému posunu musí dříve vstávat a také očekávají americký konzultantský tým. Pak ale zjistí, že naši lidi jsou velmi schopní, přímočaří, umějí rychle řešit problémy bez zbytečných okolků. Jsme rychle schopni najít společnou řeč.
Pokud by se to mělo shrnout, jaké benefity jsou nejvíce poptávány? Mezi uchazeči nejčastěji zmiňované benefity patří flexibilní pracovní doba a práce z domova. Dále pětitýdenní dovolená a sick days, tedy možnost zaměstnance vzít si volno z důvodu zdravotní indispozice. A také opce na firemní akcie. Hledí i na firemní kulturu, chtějí ideálně zázemí a benefity korporátu v uvolněném duchu start-upu. Tedy nenucené prostředí bez zbytečné škrobenosti. AUTOR: společnosti GoodData (www.gooddata.com)
Mohlo by vás zajímat:
|
CRM pro živnostníky a mikrofirmy
Na trhu dnes najdeme mnoho nabídek na CRM pro malé a střední firmy. Jakmile se ale zaměříme na kvalitní obchodní řešení, které podporuje živnostníky nebo mikrofirmy v češtině a vyhovuje všem fázím obchodního ...
Jak požadavky zákazníků ovlivňují trendy Customer eXperience?
Rozpoznání a uspokojení požadavků stále náročnějších zákazníků je bezpochyby základním stavebním prvkem úspěšné obchodní strategie organizací, a proto se do popředí zájmů firem napříč ...