Moderní CRM se neobejde bez analytiky |
Úterý, 23 Srpen 2016 09:37 | |
Dokazuje to i příklad Raiffeisenbank - jedné z největších bank působících na českém trhu. „Díky práci s moderními CRM nástroji dokážeme vždy pečlivě zvolit, komu jaké sdělení pošleme, takže naši klienti už nedostávají nabídky produktů, o které nemají zájem nebo které pro ně nejsou relevantní. Mimo jiné nám i díky tomu výrazně poklesla odchodovost klientů," říká Lukáš Zahradníček, Team Leader of CRM Campaign Managers v Raiffeisenbank. Svět marketingových kampaní se mění a data a jejich správné vyhodnocení dnes hrají pro banku daleko důležitější roli než počty oslovených klientů nebo individuální schopnosti bankéřů. Budoucnost CRM pak spočívá podle mnoha specialistů v efektivnějším a hlubším zpracování velkých objemů dat a v pravděpodobnostním modelování, které dokáže odpovědět na otázku, jaký produkt klient přesně potřebuje. Dalším z trendů CRM pro rok 2016 je masivní integrace CRM do podstatných systémů společností, které mohou o zákaznících přinést další informace. I v tak konzervativním segmentu, jako je bankovnictví, se pak prosazuje využívání dat mimo CRM. Jde jednak o obohacování informací o zákaznících skrze sociální sítě a komunikaci na sociálních sítích, jednak o využívání dosud přehlížených dat, což jsou například weblogy, které mohou informovat společnost o tom, jak se její klient chová. S tím vším výrazně pomáhají výkonné analytické nástroje. Důraz by měly firmy klást také na real-time reakce a real-time propojování CRM do dalších procesů vedoucích k ostatním distribučním elektronickým alternativám. „Pokud zákazník uskuteční například operaci v internetovém bankovnictví nebo hledá na webu banky informace o produktu, dokáže systém tyto události vyhodnotit, zanalyzovat a podle toho lépe zacílí další komunikaci. Když konkrétní klient například neprojeví zájem o nabídnutý produkt, pak už je zbytečné mu jej znovu nabízet jiným kanálem. Tyto informace se pochopitelně musí do multikanálového marketingu promítnout v reálném čase, a to je bez vhodných analytických nástrojů takřka nemyslitelné," doplňuje na příkladu z bankovního sektoru Lukáš Zahradníček. Zdroj: Připraveno ve spolupráci se společností SAS Institute ČR.
Mohlo by vás zajímat:
|