POINT.X (2019-20)

Tematické seriály

Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti a efektivity...

1. až 7. díl >>

IT Systems - předplatné

Časopis IT Systems / Speciál

Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1
Newslettery neposílejte příliš často

newsletterPodle průzkumu, který si u agentury STEM/MARK nechala zpracovat společnost Mailkit, se Češi nejčastěji odhlásí z rozesílky newsletterů, pokud jim takových e-mailů chodí příliš mnoho. Z hlediska motivace k odhlášení newsletteru záleží především na frekvenci mailů a jejich užitečnosti, mnohem méně na jejich formě a rozsahu.

Z průzkumu vyplynulo, že 31,4 % respondentů se odhlásí z odběru newsletterů, protože od odesílatele dostávají větší množství e-mailů, než je jim příjemné. 25,5 % dotázaných je přestane odebírat, protože daný typ služeb už nevyhledávají. 19,6 % respondentů toto udělá, když pro ně nejsou newslettery užitečné. 19,1 % dotázaných se takto zachová, protože daný typ zboží už nepotřebují. 2,1 % respondentů toto udělá, když jim nevyhovuje forma e-mailu. 1,2 % ukončí jejich odběr, protože jsou podle jejich názoru e-maily příliš obsažné. Stejný počet Čechů toto udělá, protože se jim e-maily správně nezobrazí.

Různé věkové skupiny se liší ve svém vnímání toho, zda je větší množství e-mailů důvodem pro odhlášení z rozesílek newsletterů. Mladší mívají s nadbytečnými e-maily menší trpělivost.

  • 18-29 let - 36,7 %
  • 30-44 let - 31 %
  • 45-59 let - 26,5 %

Opačný je trend u odhlášení z důvodu nepotřebnosti nabízeného zboží:

  • 18-29 let - 14,8 %
  • 30-44 let - 22,7 %
  • 45-59 let - 18,1 %

Nepotřebnost daného zboží vede k ukončení odběrů e-mailingů u:

  • 26 % Pražanů
  • 19,3 % lidí z Čech
  • 15,7 % Moravanů

Výzkum byl realizován na vzorku 1007 respondentů.