Segmentace zákazníků a churn analýza
O standardních úlohách a projektech v oblasti data science (DS), mezi něž patří i segmentace zákazníků a churn analýza, bylo již napsáno mnoho. Většinou se však jedná o obecné obchodní formulace a málokdo ...
Zákaznická data a jejich využití, velký potenciál i pro malé a střední firmy
Spokojený zákazník se rád vrací. Přesto většina českých firem řeší jen výkonnostní marketing a na loajalitu nakupujících nehledí. Zákaznických dat přitom mají k dispozici kvanta. Podle našich zkušeností je ale ke zvýšení ...
Metody řízení projektů – jakou vybrat a kdy? | Public relations |
Řízení projektů – denní chleba projektového manažeraÚkolem projektového manažera je kompletní řízení svěřeného projektu od A do Z. Zadání projektu může předcházet výběrové řízení, takzvaný tender. Pokud máte štěstí a vyhrajete ho, klient, jako platící zákazník, následně očekává perfektní servis. Projekty můžou být:
Záleží na formě spolupráce a požadavcích klienta. Může se jednat o řízení jednorázového projektu, jako například zorganizování akce nebo vytvoření obsahu na web. Střednědobou nebo dlouhodobou spolupráci zpravidla upravuje rámcová smlouva na stanovené období – to může být 1 rok, standardně se podepisuje na 4leté období. Po tuto dobu se projektový manažer stará o svěřené portfolio klienta a dohlíží na to, aby všechny procesy dodržely stanovené podmínky a cíle, ať už jde o správu sociálních sítí, nebo pravidelný reporting. Profil projektového manažeraŘízení projektů je činnost, která vyžaduje schopnost multi-taskingu. Skládá se z mnoha dílčích činností a většinou se do projektu kromě manažera zapojuje větší množství lidí, ať už jde o firemní oddělení firmy nebo přímo jednotlivé profese (nákupčí, asistent, copywriter, grafik, výzkumník a podobně). Do správy projektu spadá:
Jak vidíme, seznam bodů náplně práce projektového manažera je opravdu obsáhlý. Proto by člověk na této pozici měl disponovat organizačními a komunikačními schopnostmi. K systematičnosti a efektivnímu řízení projektů mu může pomoct i správně zvolená metoda. Metoda kritické cestyMetoda kritické cesty je postup, který má za cíl splnit termín dokončení projektu pomocí jednotlivých chronologicky řazených úkolů. Ty na sebe vzájemně navazují. Hledá se cesta k nejrychlejší realizaci a hodnotí se, které kroky mohou být odloženy, aniž by zpomalily celý proces. Metoda vodopáduOproti kličkování v metodě kritické cesty, metoda vodopádu vyžaduje striktní lineární plnění jednotlivých úkolů. Přepokládá se, že každý článek v procesu dodrží stanovený čas, a nedojde tedy k velkým změnám. Tento přístup se hodí, pokud řídíte velké projekty. Agilní metodaTuto metodu nejlépe využijete, pokud nepotřebujete mít úplnou kontrolu nad procesem, ale průběžně vylaďujete projekt v závislosti na zpětné vazbě od klienta. Tento přístup založený na vzájemné interaktivitě je velmi flexibilní, vyžaduje ale schopnost rychle a pružně jednat. Nejvíce se uplatní například ve vývoji digitálních produktů. TIP: Přečtěte si více o agilním přístupu k řízení projektů. Metoda scrumMetoda scrum spadá pod agilní metodiky. V rámci tohoto přístupu je rozsáhlý projekt rozdělen do menších částí, na kterých pracují jednotlivé týmy s dílčími cíli a definovanými rolemi jednotlivých členů. Vytyčené mezníky se hodnotí v čase a dochází k pravidelným kontrolám, většinou každodenním. Metoda pertPert metodu pravděpodobně využijete v kombinaci s metodou kritické cesty. Má za cíl snížení nákladů a minimalizaci času potřebného k dokončení projektu. K dosažení takové „mety“ využívá tento přístup vizuálních diagramů a časových harmonogramů. Nejvíce ho oceníte, pokud řídíte velký komplexní projekt. Tento přístup se běžně používá ve stavebním nebo výrobním průmyslu. Úvodní obrázek: Unsplash.com |
Samoobslužný portál jako vstupní brána do zákaznického servisu
Samostatně obsažné portály se staly nedílnou součástí moderní digitální éry, přinášející uživatelům rychlé a pohodlné způsoby řešení jejich potřeb a požadavků. Tyto samoobslužné platformy nabízejí ...
Robota ocení zákazník více než špatnou zákaznickou péči
Rozpoznání a uspokojení požadavků stále náročnějších zákazníků je bezpochyby základním stavebním prvkem úspěšné obchodní strategie organizací, a proto se do popředí zájmů firem napříč ...