Segmentace zákazníků a churn analýza

CRMO standardních úlohách a projektech v oblasti data science (DS), mezi něž patří i segmentace zákazníků a churn analýza, bylo již napsáno mnoho. Většinou se však jedná o obecné obchodní formulace a málokdo ...

Zákaznická data a jejich využití, velký potenciál i pro malé a střední firmy

CRMSpokojený zákazník se rád vrací. Přesto většina českých firem řeší jen výkonnostní marketing a na loa­ja­li­tu na­ku­pu­jí­cích nehledí. Zá­kaz­nic­kých dat přitom mají k dispozici kvanta. Podle našich zkušeností je ale ke zvýšení ...

Metody řízení projektů – jakou vybrat a kdy? Public relations

Na úspěšném řízení projektů závisí chod a zisk celé firmy. Efektivní spravování projektů a dobrý projektový manažer je základ profitability i dobrého jména celé organizace. Pokud vedete projekty různým klientům, budete potřebovat vhodnou strategii, jak všechny procesy uřídit. Jaké existují metody řízení a jakou zvolit pro váš byznys?

Řízení projektů – denní chleba projektového manažera

Úkolem projektového manažera je kompletní řízení svěřeného projektu od A do Z. Zadání projektu může předcházet výběrové řízení, takzvaný tender. Pokud máte štěstí a vyhrajete ho, klient, jako platící zákazník, následně očekává perfektní servis. Projekty můžou být:

  • krátkodobé,
  • střednědobé,
  • dlouhodobé.

Záleží na formě spolupráce a požadavcích klienta. Může se jednat o řízení jednorázového projektu, jako například zorganizování akce nebo vytvoření obsahu na web. Střednědobou nebo dlouhodobou spolupráci zpravidla upravuje rámcová smlouva na stanovené období – to může být 1 rok, standardně se podepisuje na 4leté období. Po tuto dobu se projektový manažer stará o svěřené portfolio klienta a dohlíží na to, aby všechny procesy dodržely stanovené podmínky a cíle, ať už jde o správu sociálních sítí, nebo pravidelný reporting.

Profil projektového manažera

Řízení projektů je činnost, která vyžaduje schopnost multi-taskingu. Skládá se z mnoha dílčích činností a většinou se do projektu kromě manažera zapojuje větší množství lidí, ať už jde o firemní oddělení firmy nebo přímo jednotlivé profese (nákupčí, asistent, copywriter, grafik, výzkumník a podobně).

Do správy projektu spadá:

  • nastavení cílů a požadovaných výstupů,
  • zajištění podkladů a informací,
  • naplánování jednotlivých kroků a činností,
  • delegace práce, rozdělení úkolů a rozpočtu,
  • správa harmonogramu,
  • dohled nad chodem projektu, termíny, finančním plněním a
  • předávání výstupů a reporting klientovi.

Jak vidíme, seznam bodů náplně práce projektového manažera je opravdu obsáhlý. Proto by člověk na této pozici měl disponovat organizačními a komunikačními schopnostmi. K systematičnosti a efektivnímu řízení projektů mu může pomoct i správně zvolená metoda.

Metoda kritické cesty

Metoda kritické cesty je postup, který má za cíl splnit termín dokončení projektu pomocí jednotlivých chronologicky řazených úkolů. Ty na sebe vzájemně navazují. Hledá se cesta k nejrychlejší realizaci a hodnotí se, které kroky mohou být odloženy, aniž by zpomalily celý proces.

Metoda vodopádu

Oproti kličkování v metodě kritické cesty, metoda vodopádu vyžaduje striktní lineární plnění jednotlivých úkolů. Přepokládá se, že každý článek v procesu dodrží stanovený čas, a nedojde tedy k velkým změnám. Tento přístup se hodí, pokud řídíte velké projekty.

Agilní metoda

Tuto metodu nejlépe využijete, pokud nepotřebujete mít úplnou kontrolu nad procesem, ale průběžně vylaďujete projekt v závislosti na zpětné vazbě od klienta. Tento přístup založený na vzájemné interaktivitě je velmi flexibilní, vyžaduje ale schopnost rychle a pružně jednat. Nejvíce se uplatní například ve vývoji digitálních produktů.

TIP: Přečtěte si více o agilním přístupu k řízení projektů.

Metoda scrum

Metoda scrum spadá pod agilní metodiky. V rámci tohoto přístupu je rozsáhlý projekt rozdělen do menších částí, na kterých pracují jednotlivé týmy s dílčími cíli a definovanými rolemi jednotlivých členů. Vytyčené mezníky se hodnotí v čase a dochází k pravidelným kontrolám, většinou každodenním.

Metoda pert

Pert metodu pravděpodobně využijete v kombinaci s metodou kritické cesty. Má za cíl snížení nákladů a minimalizaci času potřebného k dokončení projektu. K dosažení takové „mety“ využívá tento přístup vizuálních diagramů a časových harmonogramů. Nejvíce ho oceníte, pokud řídíte velký komplexní projekt. Tento přístup se běžně používá ve stavebním nebo výrobním průmyslu.

Úvodní obrázek: Unsplash.com


 

Samoobslužný portál jako vstupní brána do zákaznického servisu

hsSamostatně obsažné portály se staly nedílnou součástí moderní digitální éry, přináše­jí­cí uživatelům rychlé a pohodlné způsoby řešení jejich potřeb a poža­dav­ků. Tyto sa­mo­ob­služ­né platformy nabízejí ...

Robota ocení zákazník více než špatnou zákaznickou péči

DaktelaRozpoznání a uspo­ko­je­ní požadavků stále náročnějších zákazníků je bezpochyby zá­klad­ním stavebním prvkem úspěšné obchodní strategie organizací, a proto se do popředí zájmů firem napříč ...