Časopis IT Systems / Speciál

Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1
Využití CRM v potravinářském a nápojářském průmyslu
Využití CRMOdvětví potravinářského a nápojářského průmyslu v současné době čelí mnoha výzvám – od čím dál většího tlaku velkých retailových řetězců přes snížení poptávky, příchody nových technologií, zvyšující se ceny vstupů, tlak na snižování cen, nutnost dodržovat přísné zdravotní a bezpečnostní normy až po požadavky neustálého zrychlování životního cyklu výrobků a další. Celkově tato situace vede k extrémně konkurenčnímu tržnímu prostředí v tomto odvětví. Pojďme se krátce zamyslet, jak využití informačních systémů zaměřených na řízení vztahů se zákazníky (dále CRM) může potravinářským a nápojářským společnostem pomoci k vydobytí si lepší pozice na trhu.
 
CRM – pomocník při vašem podnikání
CRM a podnikáníFirmy vyvíjejí stále více úsilí, aby pochopily „své“ zákazníky a byly jim schopny najít a dodat pravé řešení v pravý čas. Nestačí jen mít na paměti požadavky zákazníků. Vyplácí se spolupracovat s nimi v plném smyslu toho slova. Řízení vztahů se zákazníky, čili CRM (z anglického Customer Relationship Management) se dnes proto stává klíčovým prvkem pro výkonnost podniku. Úlohou CRM je totiž udržet firmě spokojeného zákazníka, který se vrací…
 
CRM – technologie, která frčí

crm technologieProbíhající ekonomická krize klade zvýšené nároky na všechny oblasti podnikání, svět IT nevyjímaje. Přesto se ukazuje, že některým moderním technologiím krize škodí méně než jiným. Jedním ze systémů, u kterého zaznamenáváme i přes aktuální hospodářský pokles výrazné zvýšení poptávky, jsou řešení pro řízení vztahů se zákazníky (CRM). Důvodem je to, že firmy si v současné situaci začínají více uvědomovat nezbytnost kvalitního řízení obchodních procesů a nutnost bojovat o každého klienta, jeho loajalitu a spokojenost. Pojďme se nyní podívat, jaké jsou současné trendy v CRM aplikacích a co koncoví uživatelé mohou od CRM systémů očekávat do budoucna.

 
Řízení komplexních kampaní
CRM přístupvyžaduje změnu CRM přístupů a systémů
Samostatné CRM systémy prošly pohnutou historií, od téměř naprostého „zbožnění“ po celkové zatracení a pragmatický návrat kamsi mezi tyto dvě úrovně díky tomu, že se na ně přestala klást přehnaná očekávání a začaly být využívány tak, aby přinášely skutečnou obchodní hodnotu. Pro některé segmenty, jako například bankovnictví/pojišťovnictví, utility či telekomunikace, se dokonce staly kritickými aplikacemi, bez kterých by tyto společnosti nebyly schopny konkurence na trhu. Nicméně poslední průzkum společnosti Business Logic Systems ukázal, že stále existují slabiny ukryté v jinak dokonalých CRM řešeních, které způsobují problémy při řízení kampaní, a že je tedy nutno změnit nejen řešení, ale také CRM procesy.
 
Kontaktní centrum jako výkladní skříň společnosti
Kontaktní centraKontaktní centra jsou dnes široce využívána jako prostředek pro komunikaci mezi firmou a jejími klienty či partnery, a to jak existujícími, tak i potenciálními. Kontaktní centrum je často prvním místem, prostřednictvím kterého zákazník přijde do styku se společností a které v něm zanechá klíčový první dojem. Přestože se jedná o pouhé technické řešení, role, kterou kontaktní centrum sehrává v budování vztahu zákazníka k firmě jako celku, je rozhodně klíčová a zcela jistě lze říci, že kontaktní centrum se hmatatelně spolupodílí na ekonomickém výsledku firmy.
 
Aktuální trendy a nabídka českého trhu CRM

nabídka CRMCentrum pro výzkum informačních systémů provedlo v letech 2007 a 2008 již třetí rozsáhlý průzkum informačních systémů, které české organizace využívají pro řízení vztahů se zákazníky. Naše šetření se věnovalo celkem 103 softwarovým produktům, funkcionalitu a oborová řešení jsme podrobně vyhodnotili u 88 řešení. U každého dodavatele jsme prováděli kvalitativní dotazování. Abychom ověřili hodnověrnost a spolehlivost údajů, prováděli jsme namátkovou kontrolu zjištěných údajů u vybraných dodavatelů i jejich zákazníků. Na základě výsledků tohoto rozsáhlého šetření a našich dlouhodobých poznatků jsme pro čtenáře IT Systems připravili následující analýzu českého CRM trhu.
 
<< Začátek < Předchozí 21 22 Další > Konec >>

Strana 21 z 22