Tematické seriály

Nové!

RPA - automatizace procesů

Softwaroví roboti automatizují obchodní procesy.

články >>

Nové!

IoT – internet věcí

Internet věcí a jeho uplatnění napříč obory.

články >>

Nové!

VR – virtuální realita

Praktické využití virtuální reality ve službách i podnikových aplikacích.

články >>

Nové!

Bankovní identita (BankID)

K službám eGovernmentu přímo z internetového bankovnictví.

články >>

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

Industry 4.0
                 Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti a efektivity...

1. až 7. díl >>

Časopis IT Systems / Speciál

Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1
Zvládne CRM systém kompletně nahradit zaměstnance?
Úterý, 18 Říjen 2022 09:56

CRMČlověk je tvor pohodlný a má tendenci si práci neustále zjednodušovat. I proto se posouvá IT sektor raketovou rychlostí kupředu a lidé neustále vyvíjí další a další propracované systémy, které jim pomohou co nejvíce zjednodušit jejich práci. Jedním z nich je i CRM systém, který má na starosti řízení vztahů se zákazníky. O tom, že CRM dokáže výrazně zvýšit efektivitu vašeho podnikání, není pochyb. Zajímá vás, jestli dokáže nahradit i vaše zaměstnance?

Co je to CRM systém

Zkratka CRM vychází z anglického Customer Relationship Management. V doslovném překladu se jedná o systémy pro řízení vztahů se zákazníky. Zjednodušeně jde o software, který vám umožní shromažďování dat o všech zákaznících vaší firmy přehledně a na jednom místě.

Kromě zpřehlednění celé agendy vám hlavně pomůže poznat lépe vaše zákazníky a vybudovat si s nimi ještě lepší vztah. Dokáže totiž vyhodnocovat jejich chování a předvídat budoucí potřeby. To vám samozřejmě pomůže nejen ke zlepšení vzájemného vztahu, ale i k rychlejšímu rozvoji vašeho byznysu. A těch výhod má ještě mnohem víc.

1) Konec nepřehledných databází

Rozlučte se s milionem firemních databází a tabulek, které se nestíhají aktualizovat a ve kterých se všichni ztrácí. S příchodem CRM systému budete vždy zcela přesně vědět, kde hledat. Všechny potřebné informace o vašich zákaznících budou totiž přehledně shromážděné na jednom místě.

2) Úspora času díky automatizaci

Rutinní úkoly nikoho moc nebaví a zabírají zaměstnancům nejvíce času. Přesto je však musí někdo udělat. Ten někdo ale nemusí být nutně z masa a kostí. Automaticky generovat úkoly, hlídat termíny, posílat notifikace, sestavovat reporty a mnoho dalšího – to hravě zvládne i CRM systém.

3) Urychlení komunikace

Zákaznická podpora dokáže díky CRM reagovat na všechny požadavky klienta rychlostí blesku. Odpadne totiž zdlouhavé vyhledávání informací o volajícím v několika databázích. Kontaktní údaje, historie konverzací i všechna další potřebná data se zobrazí v systému jediným kliknutím.

Co CRM systém stále ještě nedokáže

Skoro to vypadá, že by CRM systém mohl brzy kompletně nahradit spoustu vašich zaměstnanců, že? Naštěstí pro ně jsou však oblasti, které stále ještě pokrýt nedokáže. Zkuste si představit, že by měl systém třeba prezentovat managementu společnosti prodejní kanály nového produktu.

Asi by to nebylo úplně to pravé ořechové. CRM systém totiž neumí budovat mezilidské vztahy, nedokáže se na vás usmát ani vás podpořit, když se zrovna příliš nedaří. V některých situacích tak stále zůstává lidský faktor nenahraditelný. V těch dalších se však někdy dokáže kvalitnímu zaměstnanci spolehlivě vyrovnat. Vyzkoušejte CRM systém i ve vaší společnosti a sami uvidíte.