Více než 95 % odesilatelů nesleduje u e-mailingu míru odhlášení |
Pondělí, 17 Červen 2019 14:18 |
Míra odhlašování je velmi důležitý ukazatel, který by se u e-mail marketingu rozhodně neměl podceňovat. V potaz ji berou i samotní poskytovatelé internetových služeb. Například u Seznam.cz má míra odhlašování spolu s dalšími faktory jako reputace IP adresy vliv na to, jestli a kam bude další kampaň stejného rozesilatele doručena. „Na vzorku 12 128 firem, které přes SmartEmailing odesílají svoje kampaně, jsme zkoumali, jak míru odhlašování tito odesilatelé sledují. Podle našich zjištění tento důležitý ukazatel nebere v potaz více než 95 % z nich. Navíc, jen necelé procento ze sledovaných firem využívá možnost vlastní odhlašovací stránky a otázek na důvody odhlašování,“ říká Kateřina Fišerová, CEO aplikace SmartEmailing. Nejčastější důvody pro odhlášeníV rámci průzkumu se v aplikaci rovněž podívali na důvody, které adresáty obchodních sdělení vedou k tomu, že se od e-mailů odhlásí. Z více než 65 milionů odeslaných e-mailů, které sledovali, se adresáti odhlásili u 0.05 % z nich. Nejčastějším důvodem pro odhlášení byla příliš velká frekvence e-mailingu (29,1 %), v závěsu za ní pak adresáti nejčastěji uváděli, že je e-maily nezajímají (26,4 %). Necelých dvacet procent (19,3 %) odhlášených uvádělo, že již nepotřebuje, co odesilatel nabízí, a za obtěžující zasílaná sdělení považovalo 4,2 %. „Zbylých 21 procent pak připadlo na jiné důvody jako špatná zkušenost se zákaznickou linkou nebo chováním na pobočce, změna e-mailové adresy, chybějící souhlas se zasíláním či označení za spam,“ dodává Kateřina Fišerová Sledování míry odhlášení i důvodů pomůže dalším kampanímSledovat míru a důvody odhlášení je podle Kateřiny Fišerové pro správně fungující e-mail marketing stejně důležité jako kvalitně otextovaná kampaň či velká databáze kontaktů. Jedná se o totiž o přímou zpětnou vazbu od cílové skupiny, která by neměla přijít vniveč. Obchodníci ji mohou využít v dalších kampaních a vyvarovat se tak chyb, které vedly k odhlášení některých adresátů. Hodit se může i při reaktivačních kampaních, které mají za cíl přivést neaktivní kontakty zpět. Tipy na závěr: jak minimalizovat míru odhlášení
|