Trh CRM Software rostl v roce 2014 o 13,3 % |
Středa, 27 Květen 2015 15:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výsledky velkých hráčů nicméně souvisí i s nákupy jejich menších konkurentů, jak vysvětluje Joanne Correirová z Gartneru: „Velcí dodavatelé využili akvizice k posílení svých pozic na nových trzích a obohacení funkčnosti svých řešení. Pozorovali jsme pokračující konsolidaci trhu a cenové války mezi velkými dodavateli ve snaze zabránit odchodu zákazníků ke konkurenci a udržet si tak příjmy z poplatků za technickou podporu.“ Výdaje na CRM software dle dodavatelů, celosvětový obrat, 2014 (milony dolarů)
Více než polovina celosvětového obratu CRM (52,3 %) připadá na severoamerický kontinent, který společně se západní Evropou představuje bezmála čtyři pětiny (78,6 %) trhu CRM. Oba trhy rostly dvouciferným tempem, nejrychlejší nárůst (o 18,7 %) byl nicméně v rozvíjejících se ekonomikách asijsko-pacifického regionu. Z hlediska typu řešení již cloudové alternativy představují téměř polovinu celého trhu: „Silná poptávka po SaaS CRM znamená, že na tuto formu připadá již 47 % celého obratu z CRM software. Zájem přichází od firem všech velikostí, které hledají řešení, jež je snadnější a rychlejší nasadit a dosáhnout tak rychleji návratnosti investic, než při modernizaci tradičních systémů, nasazování nových klasických aplikací nebo potřebě doplnit škálu funkcí,“ dodává J. Correirová. |