Moderní CRM |
Středa, 27 Duben 2011 12:54 |
V čem a jak vám mohou pomoci?
Požadavek přirozené ovladatelnostiV oblasti podnikových systémů a řízení vztahů se zákazníky se stále více setkáváme s rostoucími požadavky na jednoduchost a uživatelskou přívětivost, protože bez správných a aktuálních dat systém nikdy nepřinese důležité podklady pro rozhodování managementu. Ať už se totiž jedná o CRM, ERP nebo třeba business intelligence, vždy jsou nejdůležitější data. Ta musí někdo zadat, a to včas a ve správné formě. A to je právě ten důvod, proč je uživatelské prostředí, jednoduchost a přirozená ovladatelnost tak významným faktorem spokojenosti firem využívajících podnikové systémy. Důraz na mobilituDalším významným požadavkem dnešních firem je velký důraz na mobilitu. Ideální pro obchodníka je mít informace o svých zákaznících ve svém mobilním zařízení. Náš mobilní klient nyní využívá klasické HTML4 rozhraní, díky čemuž je přístupný z takřka libovolného mobilního telefonu vybaveného internetovým prohlížečem. To znamená, že je možné do něj zadávat data i z „hloupých" telefonů, tj. telefonů, které nejsou vybavený otevřeným operačním systémem, ale nabízí internetový prohlížeč. Něco za něcoVýrobci jdou dnes ale mnohem dál a snaží se uživatelům používání CRM systémů ještě více zatraktivnit. Jde o to, že každý člověk je z principu tak trochu pohodlný, a pokud zaměstnanec do systému musí něco zadávat, přirozeně si klade otázku, co z toho bude mít. Moderní CRM systémy proto například nabízí uživatelsky definovatelné pohledy a reporty, včetně snadno dostupného okna s odkazem na nejpoužívanější funkce a tzv. dashboardu se souhrnným grafickým přehledem nejdůležitějších údajů. Vše se přitom dokáže snadno přizpůsobit přímo konkrétnímu zaměstnanci, který v CRM uvidí přesně to, co potřebuje pro svoji práci. Jednoduše tak nabídne například přehled o dění okolo jeho nejvýznamnější klientů, přehled o jeho plnění obchodního plánu apod. Vedle toho umožňuje odlišit jednotlivé uživatele i na základě rolí, které ve firmě plní. Pracovníci servisu tak u stejného zákazníka mohou vidět jiné údaje, než pracovníci obchodu nebo obchodní manažer. ShrnutíJak tedy zatraktivnit CRM systém pro jeho uživatele? Udělat z něj nástroj, který aktivně pomáhá nejen managementu při řízení firmy, ale také jemu osobně při jeho každodenní práci. Petr Hampejs |