Public relations

PRŮZKUM: Češi odpracují na neplacených přesčasech více než hodinu denně

Genesys
Čtyřdenní pracovní týden? V Česku zatím utopie. Lidem v kancelářských profesích nestačí na splnění úkolů ani pět dní. Polovina pracuje skoro šest dní týdně, aby práci stihla.

 

Tematické seriály

Nové!

RPA - automatizace procesů

Softwaroví roboti automatizují obchodní procesy.

články >>

Nové!

IoT – internet věcí

Internet věcí a jeho uplatnění napříč obory.

články >>

Nové!

VR – virtuální realita

Praktické využití virtuální reality ve službách i podnikových aplikacích.

články >>

Nové!

Bankovní identita (BankID)

K službám eGovernmentu přímo z internetového bankovnictví.

články >>

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

Industry 4.0
                 Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti a efektivity...

1. až 7. díl >>

Časopis IT Systems / Speciál

Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1
Manažerem nepřímého prodeje
Pátek, 25 Listopad 2011 15:37
abra-01Obchodníci v terénu mají nesnadnou úlohu. Jsou pod stálým tlakem z provizního systému odměňování, neustále na cestách, odkázáni sami na sebe. Jejich nejsilnější zbraní pak musí být kvalitní produkt a vedle vlastní houževnatosti také aktivní podpora prodeje z centrály. Tu zajišťuje pracovník prodejní operativy, který svým obchodníkům poskytuje technickou podporu prodeje, předává informace a zprostředkovává kvalitní obchodně-marketingové materiály. V neposlední řadě také přiděluje centrálně domluvené kontrakty jednotlivým prodejcům. Je to náročná administrativní práce, pro kterou však již existují podpůrné nástroje a technologie. Nejvýznamnější podporu přinášejí zejména mobilní technologie: rychlý a datově neomezený přístup na internet přes mobilní telefon, přenosný počítač s integrovanou 3G kartou, informační systém, jehož centrální databáze je dostupná odkudkoliv, kde je dostupné připojení. S těmito nástroji již lze velmi efektivně spravovat agendu velkoobchodního prodeje.

Velkoobchodní prodej je v kleštích ohromného konkurenčního boje, kde porovnání nákladů a výnosů kraluje všem číslům. Jsou obory bohatší a obory chudší jak na kupní sílu a cenu komodit, tak na konkurenční naplněnost trhu. V každém případě však velkou úlohu v roli úspěšného obchodníka hraje rychlost předání kontaktu, rychlost rozhodování, nabídky a následné dodávky. Proto se firmy snaží používat při velkoobchodním prodeji technologie, které zajišťují on-line konektivitu prodejce s centrálou při co nejnižších pořizovacích nákladech.

V září 2011 se na českém trhu objevil produkt, který by, jak se zdá, mohl nabídnout komplexní řešení pro velkoobchodní prodej: tedy umožnit komunikovat mezi centrálou a prodejcem v terénu prostřednictvím on-line výměny dat, při dobrém zabezpečení dat a relativně levném provozu. Menší nevýhodou tohoto řešení může být, že je dodáváno jako softwarová aplikace kooperující v základu pouze s jedním typem, byť velmi rozšířeného, informačního systému – ABRA. Naopak poměrně silnou výhodou je, že Mobilní obchodní systém (dále jen MOS) používá nejrozšířenější platformu operačního systému, tedy Windows.

MOS funguje jako tzv. on-line komunikující řešení. To využívá výpočetní výkon PC a nárazově komunikuje s centrálně uloženou databází. V podstatě aplikace funguje jako on-line řešení, kterému nevadí odpojení od sítě či výpadek internetu. Automatická synchronizace zajišťuje správu dat na jednom místě (v centrální DB informačního systému), aktualizaci informací o skladové dostupnosti zboží, pružnou cenotvorbu pro rychlé přizpůsobení konkurenčnímu prostředí, rychlou automatizovanou reakci na zaslanou objednávku, v případě potřeby také propojení s logistickými systémy a dalšími systémy kooperujících firem a automatizaci opakujících se činností.

abra-02
Obr. 1: Schéma funkčního propojení aplikace ABRA MOS

Pro zaměstnavatele je s aplikací MOS nejvhodnější používat levný netbook (s OS Windows) libovolného výrobce, který zajistí při nízké ceně dobrou přenosnost díky malým rozměrům a hmotnosti a poměrně vysokou výdrž na baterie. Z pohledu manažera může být toto řešení ideální, jelikož netbooky jsou všude dostupná a finančně nenáročná zařízení, která dovolí držet rezervní kusy v záloze, pro případ poruchy. Netbook může být, při rychlé instalaci OS i programu MOS, během několika desítek minut připraven vyrazit do terénu. Aplikace se instaluje zcela automaticky (včetně prvotní synchronizace s IS), kliknutím na zaslaný odkaz například z elektronické pošty.

Manažer si je vždy vědom, jak cenná a citlivá jsou obchodní data svěřená zaměstnanci. Proto ABRA MOS všechna data šifruje a chrání proti zneužití. Program je uzpůsoben pro centrální správu i s propracovanou ochranou dat proti zneužití obchodními zástupci. Centrála dokonce může v případě potřeby vydat pokyn ke smazání dat na netbooku.

Mobilní technologie jdou dopředu mílovými kroky. Podle masovosti rozšíření by se mohlo zdát, že celý jejich obor táhnou produkty pro volnočasové aktivity. Korporátní sektor má však našlápnuto také velmi rázně: budoucnost cloudových aplikací, SaaS a PaaS je zřejmý. Mobilní obchodní systém jako on-line komunikující řešení integruje mobilní pracoviště v jednu centrálně spravovanou databázi. Pro manažera a jeho tým v takřka ideální kombinaci. Ale to ukáže až čas...

Petr Vopelák