POINT.X (2018-19)

Tematické seriály

Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti a efektivity...

1. až 7. díl >>

IT Systems - předplatné

Časopis IT Systems / Speciál

Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1
CRM bez API je jako ryba bez vody

04-euro-01Dnes už není zkratka CRM pro většinu firem ničím neznámým. Při výběru vhodného CRM systému je někdy těžké se zorientovat podle čeho jednotlivé funkcionality porovnávat. Pojďme se podívat na podstatnou a často přehlíženou vlastnost API rozhraní CRM – Application Programming Interface.

Nejdříve si řekněme, co to vlastně to API je a jak funguje. Pokud budete chtít, aby vaše CRM řešení komunikovalo s externími aplikacemi, je potřeba najít společný „jazyk“, kterým budou moci komunikovat – jedná se tedy o speciální formát pro výměnu dat (JSON, XML). Díky těmto rozhraním je možné přehrávat potřebná data z jedné aplikace do druhé a naopak. Co vše je možné mezi jednotlivými aplikacemi provádět, záleží, jak hodně je API dané aplikace propracované.

Propracované API rozhraní otevírá CRM okno dokořán. Standardem bývá automatické doplňování a ověřování údajů z Aresu, Insolvenčního rejstříku či pokročilých obchodních informací. Bez napojení na váš účetní systém si již dnes nelze přestavit, že bychom ručně přepisovali faktury nebo platby. Stejným způsobem si můžete z vašeho ERP načítat aktuální stav skladů, a mít tak přehled, co lze zákazníkům nabídnout. Pokud u vás ale vznikne požadavek na propojení s vaší vnitropodnikovou aplikací nebo aplikací třetích stran, je třeba se spolehnout na dobře zpracované API rozhraní vašeho CRM a dané aplikace.

Kvalitní API rozhraní je napsané jasně a srozumitelně. Každé takové rozhraní je sestaveno jinak, a proto je nezbytná přehledná dokumentace. Svět IT se neustále vyvíjí, a to by mělo být reflektováno v API rozhraní – podívejte se, jak se API daného CRM vyvíjelo v čase a jaké jsou další plány, protože nikdy nevíte, jakou další aplikaci bude vaše společnost potřebovat propojit v budoucnosti.

CRM řešení se na trhu sice liší svojí dostupnou funkcionalitou, možnou mírou customizovatelnosti, ale jeho skrytá síla také tkví v možností propojitelností s dalšími systémy. Čím více informací a možných funkcionalit máte k dispozici o daném zákazníkovi, tím máte vyšší pravděpodobnost uspět na trhu. Využijte tedy možnosti CRM naplno a budete překvapeni jaké nové možnosti se vám tímto otevírají.

Ing. Rostislav Palla Ing. Rostislav Palla
Autor článku je Director of Business Development společnosti Euro Softworks s.r.o.

Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci