CRM bez API je jako ryba bez vody |
Pátek, 04 Květen 2018 12:29 | ||
Nejdříve si řekněme, co to vlastně to API je a jak funguje. Pokud budete chtít, aby vaše CRM řešení komunikovalo s externími aplikacemi, je potřeba najít společný „jazyk“, kterým budou moci komunikovat – jedná se tedy o speciální formát pro výměnu dat (JSON, XML). Díky těmto rozhraním je možné přehrávat potřebná data z jedné aplikace do druhé a naopak. Co vše je možné mezi jednotlivými aplikacemi provádět, záleží, jak hodně je API dané aplikace propracované. Propracované API rozhraní otevírá CRM okno dokořán. Standardem bývá automatické doplňování a ověřování údajů z Aresu, Insolvenčního rejstříku či pokročilých obchodních informací. Bez napojení na váš účetní systém si již dnes nelze přestavit, že bychom ručně přepisovali faktury nebo platby. Stejným způsobem si můžete z vašeho ERP načítat aktuální stav skladů, a mít tak přehled, co lze zákazníkům nabídnout. Pokud u vás ale vznikne požadavek na propojení s vaší vnitropodnikovou aplikací nebo aplikací třetích stran, je třeba se spolehnout na dobře zpracované API rozhraní vašeho CRM a dané aplikace. Kvalitní API rozhraní je napsané jasně a srozumitelně. Každé takové rozhraní je sestaveno jinak, a proto je nezbytná přehledná dokumentace. Svět IT se neustále vyvíjí, a to by mělo být reflektováno v API rozhraní – podívejte se, jak se API daného CRM vyvíjelo v čase a jaké jsou další plány, protože nikdy nevíte, jakou další aplikaci bude vaše společnost potřebovat propojit v budoucnosti. CRM řešení se na trhu sice liší svojí dostupnou funkcionalitou, možnou mírou customizovatelnosti, ale jeho skrytá síla také tkví v možností propojitelností s dalšími systémy. Čím více informací a možných funkcionalit máte k dispozici o daném zákazníkovi, tím máte vyšší pravděpodobnost uspět na trhu. Využijte tedy možnosti CRM naplno a budete překvapeni jaké nové možnosti se vám tímto otevírají.
|