Zaklínadlo CRM
Pondělí, 23 Listopad 2009 00:00

CRM – customer relationship management – není pro řadu z vás nic nového. Alespoň s názvem, když ne s technologií, jste se určitě setkali. Vždyť systémy „řízení vztahů se zákazníky“ vznikly už v polovině devadesátých let, ale teprve s přelomem století se tak říkajíc dostávají do formy. I současná ekonomická krize přispěla k tomu, že se lidé naučili CRM více, a hlavně efektivněji využívat.

Proto jsou pro každou firmu nesmírně důležité aktuální informace o trhu v jejich oboru podnikání. Navíc, v dnešním světě tvrdé konkurence je dobrá znalost zákazníků, jejich silných i slabých míst, klíčová. Proto CRM systémy zdomácněly ve většině segmentů trhu. Nicméně je českým specifikem, že v tomto směru za světem značně pokulháváme a většina firem řídí vztahy se zákazníky stále ještě více intuitivně než na základě dlouhodobé strategie a exaktní podpory CRM systému. To je jeden extrém.

Druhý lze vidět v tom, že CRM svého času sloužilo jako zaklínadlo a tvrdilo se, že kdo CRM nemá, neexistuje. Otázkou dneška spíše je, jaký vhodný systém vybrat a jak pojmout jeho využívání. Zákazníci dnes spíše než CRM jako součást ERP vyžadují propracovanou samostatnou aplikaci, která se integruje s dalšími interními systémy, jako je účetnictví, personální agendy apod.

Mezi rozšířené systémy patří SprinxCRM společnosti Sprinx Systems, který pomáhá ve všech klíčových oblastech, jež ovlivňují úspěšný byznys, tedy v řízení a vyhodnocování obchodních aktivit, a také při tvorbě marketingové strategie směřující k udržení stávajících a získávání nových zákazníků. Řešení SprinxCRM se tedy dotýká prodeje, marketingu, reportingu i služeb, a to při důrazu na udržení spokojenosti zákazníka.
Velkou výhodou SprinxCRM je, že všechny aktivity zákazníků a partnerů jsou uvedeny na jedné kartě. Můžete sledovat a efektivně vyhodnocovat obchodní či servisní aktivity a jednoduše využívat historii vaší komunikace se zákazníkem a tyto informace sdílet mezi členy obchodního týmu, a to i prostřednictvím mobilních zařízení. A co si budeme povídat – mít okamžitý přehled o výsledcích a činnostech jednotlivých obchodníků či celého oddělení vždy on-line a po ruce je pro management zejména dnes, kdy se byznys mění jako počasí, velmi důležitý. SprinxCRM může být instalováno na serveru zákazníka, nebo provozováno jako on-line služba na internetu. SprinxCRM umí i synchronizovat data s aplikací Microsoft Outlook prostřednictvím SprinxCRM Outlook Sync. Řešení je možné propojit s interním nebo externím helpdeskem či call centrem.

Mezi další silné nástroje ve vašem byznysu patří modul „Kampaně“, který umožňuje plánovat, realizovat a finančně vyhodnocovat úspěšnost reklamní kampaně směřované na potenciální i stávající zákazníky. Velice snadno a účinně tak můžete měřit odezvu a udržovat navázané kontakty v aktuálním stavu. To přispívá i ke zprůhlednění obchodních procesů, k lepší evidenci a řízení obchodu či sdílení obchodních informací mezi jednotlivými členy týmu a také k průběžné aktualizaci a archivaci jednotlivých obchodních případů, či celých marketingových kampaní.
Silnou stránkou SprinxCRM pak je také systém reportů, který pomáhá managementu při vyhodnocování a plánování obchodních aktivit a strategie. Velmi oblíbené jsou nyní mapové reporty využívající Google Maps, které poskytují okamžitou a snadno čitelnou informaci, kolik se kde prodalo nebo kolik návštěv a peněz spotřeboval který obchodník na zrealizování obchodu.


Obr.: Ukázka mapového reportu – tržní podíl jednotlivých produktů

Kromě již v úvodu zmíněné integrace na účetnictví, která obchodníkům umožňuje například poskytnout on-line informace o stavu uhrazení faktury, je možné SprinxCRM propojit také se servery, jako jsou Justice.cz, rejstřík ARES a další podobné.
Důležitou součástí SprinxCRM je oblast mobilního přístupu, kde lze využít jak platformu Windows Mobile, tak i stále populárnější BlackBerry. Přístup k datům v CRM tedy máte kdykoliv z jakéhokoliv místa na lokální síti, přes internet, z vlastního či veřejného zařízení i přes mobilní telefon.
SprinxCRM obsahuje všechny potřebné nástroje pro řízení obchodních aktivit a realizaci marketingových kampaní, a to s důrazem na to nejdůležitější – poskytování komplexních, přesných a aktuálních informací v pravý čas – to je největší klad SprinxCRM.

SprinxCRM

Více informací na www.sprinxcrm.cz

Ing. Radko Jelínek je obchodním ředitelem společnosti Sprinx Systems, a. s., a můžete jej kontaktovat na adrese Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript