Control

Tematické seriály

Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti a efektivity...

1. až 7. díl >>

Časopis IT Systems / Speciál

Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1
Konec cílené reklamy na Applu?

cilena reklamaPersonalizovaná reklama je nejúčinnější formou oslovení zákazníků na internetu. V reklamním průmyslu nedávno zvedlo velkou vlnu odporu opatření Applu, který vykročil vstříc vyšší ochraně uživatelů prohlížeče Safari a znepřístupnil historii prohlížení jednotlivých uživatelů pro třetí strany. Je to konec personalizované reklamy? Nikoli, jen drobné omezení, které by mělo omezit tu „otravnou".

Při příležitosti aktualizace operačního systému a vyhledávače Safari udělala společnost Apple zásadní krok – Safari už nebude předávat informace o historii prohlížení jednotlivých uživatelů třetím stranám. Předznamená to návrat k vyšší anonymitě uživatelů? „Jde o alespoň částečný návrat k anonymitě. I když opravdu jen částečný," říká Ondřej Ševeček, odborný konzultant Počítačové školy Gopas. Pro reklamní společnosti se ale jedná o poměrně velký problém, ztratí nejefektivnější formu oslovování stamilionů lidí. Nebudou mít volně přístupné informace o tom, co si jednotliví uživatelé prohlížejí a co hledají, z čehož mnohé vycházely při nabídce personalizované reklamy. I nadále bude fungovat to, že obchod, kde nakupujete, bude stále znát vaše preference a bude moci posílat personalizované nabídky.

O co tedy jde? „Jedná se o blokování cookies třetích stran, nikoliv však obecně všech, ale za pomoci technologie strojového učení, která se přizpůsobuje a detekuje, které cizí webové obsahy uživatele nezajímají a následně je blokuje. Neblokuje tedy cookies hlavní webové stránky, na kterou se uživatel dívá. Omezuje některé cookies webového obsahu, který je do hlavní stránky vložený z cizích domén, obvykle domén reklamních společností. Cílem je odstranit obtížný remarketing," vysvětluje Ondřej Ševeček. „Je to jako když si řeznictví, zelinářství a obuvník objednají stejnou reklamní agenturu, která vysílá svého agenta do všech provozoven, sleduje vás a zapisuje si, co kde nakupujete. Následně vám při nákupu pračky v elektru zobrazuje letáček s nabídkou masa, které jste si koupili nedávno, nebo v obuvi vidíte plakát s nabídkou papriky, kterou jste si prohlíželi v zelenině, ale nakonec možná ani nekoupili. Tato novinka Applu pozoruje, jestli vás nabídky onoho marketingového agenta zajímají, a pokud na ně delší dobu nereaguje, sama agentovi odebere deníček s poznámkami o vaší osobě. Reklamní agent tím nepřestane fungovat, ale už neví, kdo jste a co vám má přesně nabízet."

„Personalizace reklamy je pro obchodníky důležitá, nicméně je ještě v plenkách," uvádí Jan Holík, šéf strategie MIBCON a.s. a vysvětluje „Pokud zákazník vůbec chce být osloven, pak opravdu relevantními informacemi, ne otravnými reklamami na zboží, které si jakožto jednorázovou záležitost koupil před mnoha týdny. Moderní technologie, které chytrý, datově řízený marketing umožňují, jsou už k dispozici, a firmy se je postupně učí využívat. A první zkušenosti ukazují, že když prodejce v digitálním prostoru dokáže se zákazníky chytře pracovat, dosahuje nejenom mnohem rychlejší návratnosti investic, ale také větší spokojenosti a loajality zákazníků."


Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci
 
IT Systems - online trafika