PointX - news (2016)

Tematické seriály

Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti a efektivity...

1. až 7. díl >>

Časopis IT Systems / Speciál

Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1
CRM pro neziskové organizace

IBA.czŘíkáte si, že slova jako CRM a nezisková organizace nejdou dohromady? Přece jenom CRM je primárně bráno jako čistě prodejní nástroj. Na druhé straně máme neziskovou organizaci, která již ve svém názvu deklaruje, že negeneruje zisk. Co říkáte ale na to, že nezisková organizace může využívat na marketingové kampaně právě nějaký CRM systém a cílit tím na potenciální i pravidelné dárce? Na to nám bez problému vystačí standardní funkčnost většiny dostupných CRM systémů na entitách, jako je Kontakt nebo Obchodní vztah. Pojďme se na to podívat trošku blíže.

Organizace z neziskového sektoru mají většinou jedinečné potřeby a požadavky na implementaci CRM řešení. Zatímco se komerční podniky zaměřují na loajalitu zákazníků a přesvědčování, aby kupovali jejich produkty a služby, neziskové organizace se snaží prodat nápady. Ať už jde o humanitární pomoc, politickou, environmentální či něco mezi tím, vždy je prodej takového nápadu jedinečnou výzvou. Neziskové organizace používají CRM ke komunikaci s příznivci a dárci, aby je přesvědčily, že investují do něčeho, co jim nikdy přímo neprospěje. Navíc mívají často velmi omezené rozpočty. Specifickými potřebami a omezeným rozpočtem se tedy určitě bude řídit výběr vhodného CRM řešení. Někteří velcí prodejci nabízejí pro neziskové organizace speciální ceny a někteří dodavatelé CRM software speciálně vytvořený přímo pro jejich potřeby.

CRM řešení velkých dodavatelů

Některá z největších jmen na trhu CRM nabízejí bezplatné nebo diskontní licence pro neziskové organizace. To je pro ně příležitost, jak těžit z podnikového CRM systému s neziskovým rozpočtem. Většina předních výrobců se k nižším cenám pro neziskové organizace hrdě hlásí:

Salesforce

Jeden z největších dodavatelů CRM, kterým je Salesforce, nabízí slevy pro neziskové organizace prostřednictvím Salesforce Foundation. Jejich webový software také šetří náklady na nákup a údržbu serverů lokálně. Firmy mohou nakupovat různé edice Salesforce, každý s vlastními vlastnostmi a cenami, od základního až po verzi Unlimited. Pokud nezisková organizace obdrží dary od nadace Salesforce, obdrží 10 Enterprise licencí, a to zcela zdarma. Dodatečné licence jsou sníženy o 75–80 %.

Microsoft Dynamics 365

Společnost Microsoft je dalším velkým dodavatelem, který poskytuje neziskové CRM licence pro neziskové organizace. Jejich software je známý svou schopností snadno spravovat složité vztahy a požadavky na reportování většiny neziskových organizací. Dynamics 365 může nabídnout výhody neziskovým organizacím, které již používají jiné produkty a služby společnosti Microsoft. Při posuzování, jestli konkrétní nezisková organizace splňuje nejrůznější podmínky pro získání daru, spolupracuje Microsoft s partnerskou společností TechSoup Global, která je dárcem softwaru. Sleva na licence pak může být více než 90 %.

CRM konkrétně pro neziskové organizace

Ačkoliv velcí prodejci jsou velmi populární a jejich systémy mají mnoho funkcí, které by neziskové organizaci prospěly, nebyly vytvořeny speciálně pro potřeby a výzvy, s nimiž se neziskové organizace potýkají. Některé neziskové organizace nemusí mít čas, peníze nebo pracovní sílu, aby přizpůsobily systém svým potřebám. Naštěstí existuje na trhu několik dodavatelů CRM, kteří se zabývají přímo neziskovým sektorem. Jejich software a služby jsou navrženy tak, aby odpovídaly potřebám neziskových organizací. Podívejme se na nejznámější z nich:

Blackbaud

Jedná se o dodavatele, který původně vytvářel vzdělávací software. Nyní se zaměřuje výhradně na poskytování softwaru pro provoz a správu neziskových organizací. Jejich CRM software nabízí řadu funkcí, včetně správy komponent, analytiky, vícekanálového marketingu a dalších.

Salsa CRM

Je využívána politickými stranami na jejich kampaně, advokátními skupinami, neziskovými organizacemi a dalšími. Jejich software umožňuje snadný fundraising, tedy získávání finančních prostředků, komunikaci a administraci. Nabízejí také robustní podporu od implementace po nastavení webových stránek.

Giftworks CRM

Je navržen tak, aby pomohl spravovat dary, dárce a operace v menších neziskových organizacích. Těmto menším organizacím se pro jejich potřeby mohou CRM systémy na podnikové úrovni zdát příliš velké a objemné.

Nonprofit Easy

Je zaměřeno také na malé a střední neziskové organizace. Řešení je založeno na modulech a umožňuje organizacím vytvářet platformu, která zahrnuje pouze funkce, které budou skutečně používat. Pro neziskové organizace, které nemají mnoho času nebo peněz na přizpůsobení a naučení nového softwaru, může být tato modulová platforma velkým přínosem. Všechny moduly jsou plně přizpůsobitelné a bezproblémově se integrují s ostatními moduly.

Kindful

Je to fundraisingový neziskový CRM software pro neziskové organizace, který nabízí výkonné online nástroje pro získávání finančních prostředků, intuitivní správu dárců a komplexní reportingové analýzy v jednom centralizovaném datovém centru. Jedná se o CRM platformu se všemi funkcemi včetně reportingu jako větší poskytovatelé, ale v designu, který zdůrazňuje krásu a snadné použití. Kindful také poskytuje vlastní integraci s některými z nejoblíbenějších webových fundraisingových služeb na webu – například MailChimp pro e-mailový marketing a Eventbrite pro správu událostí. Výsledkem je bezproblémová synchronizace mezi online fundraisingovými nástroji a výkonnou databází dárců, takže neziskové organizace mohou trávit méně času v databázi a více času u dárců.

Závěr

Pro neziskové organizace, které jsou obvykle závislé na konstantním toku darovaných peněz, může software CRM značně zjednodušit nejběžnější úkoly a procesy. Zatímco tento seznam nezahrnuje všechna možná řešení CRM pro neziskové organizace, doufejme, že čtenářům poskytne trošku širší náhled do dané problematiky. Pokud bych mohl využít své poznatky z praxe, určitě bych doporučil najít vhodného renomovaného integrátora v oblasti CRM systémů. Koncový zákazník má jistotu zkušeného implementačního partnera, který má za sebou větší řadu projektů, a navíc je zde výhoda oproti menším společnostem. Jedná se o CSR (Společenská odpovědnost firem) a být společensky odpovědnou firmou je v zájmu organizace. Do sociální oblasti činnosti společensky odpovědné firmy mohou patřit filantropie (např. nižší cena člověkodnů než pro komerční podnik) a možnost rovných příležitostí. Z pohledu environmentálního se jedná o ekologickou politiku na všech úrovních (např. využívání recyklovaného papíru v administrativě) nebo ochrana využívaných přírodních zdrojů.

Martin Duben Martin Duben
Autor článku je vedoucím CRM oddělení společnosti IBA CZ.

Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci