CRM, podpora prodeje a marketingu | Public relations |
Pro oblast CRM existuje na trhu celá řada softwarových produktů. Jejich funkční vybavenost je velmi rozdílná, od jednoduchých evidenčních nástrojů pokrývajících základní operativní část obchodního procesu, po komplexní systémy obsahující analytické nástroje, možnost automatizace procesů a provázání na další systémy společnosti. Dobrý informační systém z kategorie CRM ovšem není jen o možnostech evidovat celou řadu informací o svých klientech, smlouvách či obchodních případech. Je to systém, který lze propojit na firemní procesy, a který je především schopen převzít roli „virtuálního" obchodníka či marketéra. Systém, který pracuje pro vás, vašemu obchodnímu týmu umožňuje soustředit se plně na podstatu jeho práce a je z jeho pohledu vnímán jako přínos. Do této kategorie produktů patří i informační systém EVM, jenž můžeme využít pro různě velké společnosti a nabízí širokou funkcionalitu nejen v oblasti CRM.
Jednotlivé agendy je v systému EVM možné rozšířit o specifické údaje, které se vztahují k dané společnosti a charakteru businessu. Případně je možné vytvořit zcela nové agendy pro konkrétní potřeby společnosti. Systém umožňuje nastavení celé řady pohledů analytického charakteru, které usnadňují orientaci v datech a pomáhají příslušným zaměstnancům při rozhodování o dalších krocích. Pokud chceme dosáhnout toho, že systém bude fungovat jako aktivní pomocník, je potřeba jít ve svých požadavcích dál. Doposud byl takto systém použit pouze jako „sběrné" místo dat, jeho možnosti zde ovšem nekončí. Velký důraz je kladen na možnost automatizace procesů (a tím zabránění negativního vlivu „lidského" faktoru), v oblasti obchodu a marketingu například pro tyto účely:
K dalším funkcionalitám systému EVM patří možnost distribuovaného řešení (pro potřeby poboček), provázání na kancelářské aplikace (export dat do tabulkového procesoru Excel), možnost provozování systému formou hostovaného řešení a přístup klientů přes zabezpečenou internetovou komunikaci, mobilní klient pro platformu Windows Mobile a další. Závěrem jednoduchá otázka – může pomoci CRM systém naší společnosti zlepšit pozici na trhu? Odpověď leží mimo vlastní funkcionalitu a možnosti těchto systémů, základ musí dát společnost sama svým rozhodnutím, zda je její strategie zaměřena na zákazníka a má zájem vztah se zákazníkem budovat a rozvíjet. Pokud je odpovědí ano, pak se investice do systému CRM a jeho aktivní využívání určitě vyplatí. I díky tomuto systému pak bude společnost schopna poskytnout produkt či službu, o které má zákazník zájem a které odpovídají jeho potřebám. Pavel Rek |