| CRM a identifikace zákazníků |
| Čtvrtek, 02 Prosinec 2010 14:14 |
Stále rostoucí objem dat v počítačových sítích a data storage je, zdá se, celosvětovým problémem, který zasahuje všechna odvětví, od obchodu přes zdravotnictví, výrobu, média až po finanční sektor. Tyto obrovské nárůsty dat je třeba třídit, analyzovat, ukládat, spravovat a – využívat! Tak, aby bylo možné požadované informace rychle a jednoduše najít.
V oblasti obchodu a marketingu pomáhají zpracovat velké množství obchodních informací CRM systémy, jako například SprinxCRM, který je oblíbený zejména u malých a středně velkých společností. CRM systém již přitom není jen nástroj pro evidenci vztahů se zákazníky, ale je to také nástroj, který nám se zákazníky pomáhá komunikovat. Jak na negativní faktory?Často jde o zdánlivě jednoduché zásady, jako je například umění správně evidovat a stanovit čas oslovení klienta. Zřejmě by se vám nelíbilo, kdybyste si koupili nový výrobek a za čtrnáct dní dostali od stejného prodejce nabídku, že si můžete koupit obdobný výrobek od stejného výrobce, ale levnější „v akci", nebo dokonce výrobek lepší, inovovaný, nežli jste právě koupili. Takto nešťastně opakovaná nabídka pak ukazuje na nepřehlednost zpracovávaných dat, nebo na lidskou chybu, kterou si ale dobrý obchodník nesmí dovolit. Hlavním problémem zákazníků je naučit se systém efektivně využívat a najít si systém práce v CRM, který skutečně ušetří práci a přinese vyšší obraty.
Telefon, nebo e-mail?Možná ani netušíte, nakolik je pro oslovení zákazníka důležité vědět, jakou formu komunikace upřednostňuje. I zde totiž platí lidové pořekadlo, že někdo má rád vdolky a jiný holky. Někdo tedy dává přednost komunikaci prostřednictvím mobilního telefonu, jiný naopak nebere čísla, která nezná, další chce dostávat nabídky pouze e-mailem. Jiná část zákazníků ráda posílá a čte SMS a v současné době leckdo preferuje komunikaci přes Facebook či Twitter. Pokud prodávající dodrží pro nabídku oblíbenou formu, má pochopitelně větší šanci na úspěch. Tento fakt může být opět evidován v CRM... Sprinx ví, jak na toNaši zákazníci v podstatě řeší stejný problém jako my, uvědomují si ve Sprinx Systems. Chtějí se svými zákazníky komunikovat jejich oblíbenou metodou a využívat své oblíbené systémy. Proto SprinxCRM podporuje všechny v současnosti používané webové prohlížeče a nejrozšířenější mobilní platformy. Zákazník tak může pracovat ve SprinxCRM i se svým mobilním zařízením – ať už jde o systém Android, BlackBerry, iPhone, nebo Windows Mobile. Uživatelé často potřebují integrovat v CRM i informace z dalších systémů, většinou ekonomických. SprinxCRM dokáže poskytovat informace na všech úrovních (field sale, area manager) až po management. Firmy řeší často problém, že jako poštovního klienta používají Microsoft Outlook nebo Mozilla Thunderbird, ale e-maily potřebují mít dostupné také v CRM systému. K tomu slouží Sprinx Universal Sync, synchronizační nástroj, který synchronizuje data mezi systémem SprinxCRM a externími systémy pro komunikaci se zákazníky, jako je právě Microsoft Outlook či Mozilla Thunderbird. Kvalitní CRM systém tak v mnoha případech pomáhá nejen náležitě identifikovat zákazníka, ale také odfiltrovat datový balast, který dokáže zahltit nejen počítače, ale i lidskou mysl. Radko Jelínek Ing. Radko Jelínek je obchodním ředitelem Sprinx Systems, a.s.
-pr- |




Stále rostoucí objem dat v počítačových sítích a data storage je, zdá se, celosvětovým problémem, který zasahuje všechna odvětví, od obchodu přes zdravotnictví, výrobu, média až po finanční sektor. Tyto obrovské nárůsty dat je třeba třídit, analyzovat, ukládat, spravovat a – využívat! Tak, aby bylo možné požadované informace rychle a jednoduše najít.