Internet je stále významnějším médiem pro komunikaci se zákazníky, pro interakci s nimi, pochopení jejich zájmů, požadavků a preferencí i pro jejich ovlivňování. Jakým způsobem na tento trend reagují dodavatelé ve své nabídce CRM řešení? Několika z nich jsme se zeptali:
Jaké internetové komunikační kanály vaše CRM řešení nabízí a jak s nimi pracuje? Obsahuje nástroje pro analýzu chování zákazníků na webu a interakci s nimi, případně které samostatné internetové nástroje do svého řešení integrujete, ať už vlastní, nebo třetích stran?
|
CRM systémy jsou už často považovány za samozřejmou součást povinné systémové výbavy podniků a organizací všech typů a zaměření. Alespoň z komentářů některých analytiků a jejich globálních předpovědí by se mohlo zdát, že dnes je zbytečné se zabývat otázkami zavedení CRM systému. Otázkou dne přece je, zda CRM systém vlastnit, hostovat, či se rovnou vrhnout do oblaků cloud computingu. Nebo je realita jiná? Mám podezření, že ano. V mnoha odvětvích dodnes ještě stojí na začátku cesty podnikání orientovaného na zákazníka. Někde už možná mají za sebou i první pokusy se CRM, které nebyly příliš úspěšné. Nebyli by rozhodně sami. První generace CRM projektů v mnoha případech nesplnila očekávání. Proč?
|
Na trhu se začínají objevovat i CRM řešení poskytovaná formou služby nebo hostovaného řešení. Jaké jsou výhody, a naopak rizika takového řešení? Jde o dočasný trend, nebo příklad zásadní změny poskytování a užívání podnikových aplikací v budoucnosti? Na uvedené otázky odpovídají představitelé vybraných dodavatelů CRM řešení na českém trhu.
|
Odkud by měla menší firma začít s budováním CRM?Odkud by měla menší firma začít s budováním CRM? Pro někoho možná zbytečná otázka, protože působí v podniku, kde má péče o zákazníka vysokou prioritu a tomu jsou přizpůsobeny firemní pravidla a procesy, používané informační systémy a způsob práce s daty. Realita mnoha tuzemských firem má ale k podobné idyle daleko. Informace o zákaznících jsou shromažďovány, ale v různých systémech, lokálně uložených a spravovaných dokumentech a mnohdy v nestrukturované podobě. Pro vztah se zákazníky není definována žádná ucelená firemní politika a strategie. Pokud se management podniku rozhodne situaci řešit, narazí na zásadní otázku zavedení CRM strategie – jak začít?
|
|
|
|
|